اولين همايش ملي کاربرد سيستم هاي هوشمند (محاسبات نرم) در علوم و صنايع روز گذشته در دانشگاه آزاد اسلامي واحد قوچان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  دبير اين همايش افزود: با توجه به اين که دانشمندان در حوزه هاي مختلف علمي به دنبال حل مسائل پايه از قبيل بهينه سازي، الگوسازي سيستم هاي پيچيده، سيستم هاي يادگيري و تصميم گيري و... هستند، ابزارهاي اين سيستم ها پاسخ گوي نياز اين حوزه ها خواهد بود.
 حميد طباطبايي خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون سيستم هاي هوشمند تنها در حوزه هايي مانند رايانه و برق به کار گرفته شده است و اکثر محققان فکر مي کنند سيستم ها فقط منحصر به اين رشته ها و مقوله است، در حالي که چنين نيست و کاربردهاي آن ها گسترده و بسيار است که در واقع اين مورد از اهداف کلي برپايي همايش است.
 معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه آزاد واحد قوچان افزود: ورود سيستم هاي هوشمند به بخش صنعت هم تحولات خوبي ايجاد مي کند مانند به کارگيري آن ها در ساخت لوازم خانگي مثل ماشين لباس شويي که با سيستم فازي کنترل مي شود.
 وي افزود: در کشور ما هم صاحبان صنايع بايد نسبت به استفاده از اين سيستم ها تمايل بيشتري پيدا کنند و ترغيب شوند و نيز پژوهشگران و محققان هم آن را به صورت جدي تر دنبال کنند. دبير کميته علمي همايش نيز در ادامه همايش با ارائه آمار و گزارشي تعداد اعضاي کميته علمي همايش را ۴۰نفر اعلام کرد.«دکتر رضا قائمي» تعداد مقالات دريافت شده در اين همايش را ۷۳۵ مورد و تعداد مقالات پذيرش شده را ۲۴۲مقاله (۳۳درصد مقالات) اعلام کرد. در خور ذکر است اين همايش امروز با برگزاري مراسم اختتاميه در قوچان پايان مي يابد. /ب
برچسب ها: همایش ، ملی ، سیستم ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.