صنعتگران سوري شكايت نامه اي را عليه تركيه به اتهام حمايت دولت آن كشور از تروريسم و "غارت" كارخانه هاي سوري در مناطق بحراني تنظيم كرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه ، روزنامه "الوطن" چاپ سوريه با انتشار اين خبر اعلام كرده است كه اتاق صنعت سوريه اين شكايت نامه را به دادگاهي در يك كشور اروپائي ارائه نموده است و در آن از "رجب طيب اردوغان" نخست وزير تركيه به اتهام حمايت از تروريست هاي سوري و اقدام عليه منافع ملي سوريه شكايت شده است. كشور محل ارجاع اين پرونده اتهام مشخص نشده است. اين روزنانمه سوري به نقل از "فارس شهابي" رئيس اتاق صنعت سوريه در اين باره گفته است "در اين مورد ما هدفمان دفاع از حقوق مان مي باشد و در اين مسير به نظرات و جهت گيري هاي سياسي توجهي نداريم." وي در ادامه افزوده است "ما ارائه اين شكايت نامه را ضروري مي دانيم تا از طريق آن ثابت شود كه اردوغان از "راهزنان و تروريست ها" حمايت مي كند." اين مقام صنعتي كشور سوريه در ادامه خاطر نشان ساخته كه دولت تركيه بصورت هدفمند با غارت كارخانه هاي حلب از آنها براي ساخت سلاح و ارسال آن به تروريست هاي داخل خاك سوريه استفاده كرده است. وي در ادامه افزوده است "اردوغان از تروريست هاي سوري حمايت مي كنند و متهم به جنايت عليه مردم سوريه و اقتصاد ملي كشور سوريه است."
در ماه ژانويه نيز دولت سوريه در افشاگري خود از غارت كارخانه هاي شهر حلب توسط دولت تركيه خبر داده بود و از سازمان ملل متحد خواسته بود با چنين اقدامات "غير قانوني" اي كه از سوي دولت تركيه سر مي زند برخورد نمايد . 








برچسب ها: بین الملل ، تروریست ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار