منابع ديپلماتيك دولت تركيه خبر داده اند كه برنامه اعطاي دو ناو آمريكائي كه قرار بود با دستور "باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا به دولت تركيه اعطا شوند به طور موقت به تعويق انداخته شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از حريت، اين منابع مدعي شده اند كه علت اين تصميم به دليل مسائل فني و نه سياسي بوده است.

اين منابع ديپلماتيك به روزنامه "حريت" با اعلام اين خبر افزوده اند "بحث ها در مورد لايجه پرتگاه مالي مدتي طولاني در مجلس نمايندگان آمريكا جريان داشته است و اعطاي اين دو ناو كه بخشي از لايحه ارائه شده به مجلس سنا بوده است نيز تحت تاثير آن موضوع قرار گرفته و فشاري زماني براي تصويب آن ايجاد شده است."

دولت اوباما در بخشي از لايحه خود كه به سناي آمريكا ارائه كرده بود از سناتورها خواسته بود تا ارسال ناوهايي از سوي دولت آمريكا به كشورهاي تركيه، تايلند و مكزيك را تصويب كنند اما اين قانون تا تاريخ 3 ژانويه نتوانست به تصويب سنا برسد.

اين منابع ديپلماتيك اظهار داشته اند كه اين لايحه بار ديگر از سوي دولت ارائه شود. طبق برنامه ريزي هاي انجام شده دولت اوباما قصد دارد تا ناوهاي مدل "يو اس اس هالي برتون" (اف اف جي- 40) و "يو اس اس تك" (اف اف جي- 43" را در اختيار دولت تركيه قرار دهد.

اين منابع ديپلماتيك مدعي شده اند كه تاخير در اعطاي اين ناو از سوي دولت آمريكا به دولت تركيه تنها به دلايل "فني و نه مسائل سياسي" بوده است.

برچسب ها: اوباما ، ناو ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار