استاندار خوزستان از انعقاد قرارداد با تجار روسی به منظور صادرات محصولات كشاورزی و اقتصادی به استان آستراخان روسیه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛  'سید جعفر حجازی' در مراسم اختتامیه نمایشگاه توانمندی های كشاورزی خوزستان در استان آستراخان روسیه گفت: این قرارداد در زمینه صادرات 172 تن خرما، تولید سیمان، یك هزار و 800 شاخه لوستر، 800 تن حبوبات، فرش و بذر محصولات كشاورزی با تجار روسی منعقد شده است.

نمایشگاه توانمندیهای كشاورزی خوزستان با حضور60 شركت خصوصی یازدهم اسفندماه امسال دراستراخان گایش یافت و تا فردا پانزدهم این ماه ادامه دارد.

حجازی با اشاره به نتایج مثبت این نمایشگاه برای تجار خوزستانی افزود: همكاری های خوزستان با استراخان روسیه از پارسال تا كنون سه برابر افزایش داشته است.

حجازی ابراز امیدواری كرد: این نمایشگاه فرصت جدیدی برای معرفی دستاوردهای خوزستان در كشور روسیه و كشورهای همسایه به عنوان قطب اقتصادی ایران است.

پس از اختتامیه این نمایشگاه، استاندار خوزستان در سركنسولگری ایران در روسیه در نشستی با تجار خوزستانی، مشكلات و موانع پیش روی مبادلات اقتصادی با استان آستراخان روسیه را بررسی و راهكارهای لازم را اتخاذ كردند.

شهرآستراخان مركزاستان آستاراخان روسیه ، درشمال دریای خزر واقع است و درطول تاریخ یكصد ساله اخیر، مهم ترین بندرتجاری این دریا محسوب می شده است . شهرآستاراخان دردهانه رودخانه ولگا واقع است و ازاین طریق به دریای خزر راه پیدا می كند و به همین سبب شاهراه آبی و زمینی به شمار می رود. آستراخان شهری قدیمی است كه نه تنها در روسیه بلكه دراروپا به عنوان ˈ شهربزرگ صنعتی ˈ معروف است.

این استان ،پایتخت اقتصادی دریای خزر درجنوب روسیه است و بیش از یك میلیون نفر جمعیت دارد . ازنظر پراكنش جمعیتی ، سیاست روسی سازی درآستراخان با موفقیت انجام شده و هم اكنون نزدیك به هفتاد درصد جمعیت آن را روس ها تشكیل می دهند.

بندر آستراخان مهمترین بندر بازرگانی فدراسیون روسیه در دریای مازندران است . هم اكنون بیش از 140 شركت ایرانی دراستان آستراخان روسیه مراودات اقتصادی و تجاری دارند.

ارتباط تجاری آستراخان و ایران ازسال 1994 آغاز شد كه این همكاری ازهمان روزهای نخست ، ازحمایت كامل دولت روسیه برخورداربود . درسال 2001 میلادی تنها 18 شركت با سرمایه ایرانی درآستراخان ثبت شده بودند اما هم اكنون این تعداد به بیش از 135 شركت دراین استان رسیده است./ب
برچسب ها: قرداد ، خوزستان ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.