ائتلاف جنبش‌هاي مقاومت فلسطيني در بيانيه‌اي ، گروه‌هاي مسلح تروريستي‌ را مسئول اوضاع فاجعه‌آميز اردوگاه يرموک دمشق دانستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ گروه‌هاي مبارز فلسطيني همچنين از اقدام ترکيه، قطر و شماري از کشورهاي منطقه در حمايت از تروريست‌ها انتقاد کردند و از گروه‌هاي مسلح خواستند تا اردگاه فلسطيني‌نشين يرموک را ترک کنند.

اردوگاه فلسطيني‌نشين يرموک واقع در جنوب شهر دمشق، حداقل يکصد و پنجاه هزار نفر از مجموع ششصدهزار پناهنده فلسطيني مقيم سوريه را در بر مي‌گيرد که با شبيخون دو ماه پيش شورشيان مسلح به اين اردوگاه که تا امروز ادامه دارد ، به ناچار خانه خود را ترک کردند.
بر پايه اين گزارش ؛ گروه‌هاي مبارز فلسطيني تاکيد کردند همه تروريست‌هاي مسلحي که در ارودگاه يرموک متمرکز شده‌اند ، وابسته به گروه تکفيري جبهه النصره و تشکيلات موسوم به ارتش آزاد هستند که با ساير گروه‌هاي تروريستي مسلح در مناطق يلدا و الحجر الاسود در ارتباطند و از آن‌ها دستور مي‌گيرند.

گروه‌هاي مقاومت فلسطيني در اين بيانيه يادآور شدند ارتش سوريه اعلام کرده است که وارد محدوده اردوگاه يرموک نخواهد شد بلکه رسيدگي به اوضاع اين ارودگاه را به جنبش‌هاي مقاومت فلسطيني واگذار مي کند ، از اين جهت در تماس‌هاي زيادي که با سران شورشيان مسلح صورت گرفت،  تلاش شد تا اين اردوگاه را ترک کنند و به اين صورت اهالي فرصت خواهند يافت ، به خانه و کاشانه خود برگردند اما تروريست‌ها زير بار نرفتند.

در اين بيانيه با اشاره به اين که هم اکنون نيروهاي ارتش سوريه منطقه اردوگاه يرموک را در محاصره دارند و در مقابل گروه‌هاي تروريستي پست‌هاي ارتش را با انواع اسلحه هدف حمله قرار مي دهند، خاطرنشان شد که خويشتنداري ارتش سوريه از واکنش به عمليات شورشيان مسلح هميشگي نخواهد بود.گروه‌هاي مقاومت فلسطيني در بيانيه خود از برخوردهاي افراد مسلح در اردوگاه يرموک ابراز تاسف کردند و آن اقدامات را از جمله اعدام دو شهروند فلسطين به اتهام همکاري با دولت سوريه شرم‌آور خواندند.

در پايان اين بيانيه آمده است که نمايندگان ائتلاف گروه‌هاي مبارز فلسطين در تماس با سران جنبش‌هاي فتح به رياست محمود عباس که هدايت تشکيلات خودگردان را در کرانه باختري و سران حماس به رياست خالد مشعل که هدايت دولت غزه را بر عهده دارند، خواستند تا به مسئوليت تاريخي خود عمل کنند و به اعمال فشار بر کشورهايي که از گروه‌هاي تروريستي حمايت مي کنند ، اقدام جدي داشته باشند زيرا افراد گروه‌هاي مسلح در برابر دستور سران اين کشور تسليم خواهند شد و اردوگاه را ترک مي‌کنند.




برچسب ها: تروریست ، اردوگاه ، یرموک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار