"مايكل روبين" تحليلگر سياسي آمريكائي در مقاله جديد خود در نشريه "كامنتري مگزين" با اذعان به برادري و نزديكي شيعيان عراق به جمهوري اسلامي ايران اذعان مي كند كه دولت آمريكا از آن دسته از گروههاي سني كه دست به اقدامات تروريستي عليه شيعيان مي زنند همدست است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از كامنتري مگزين، نويسنده مقاله در ادامه اذعان مي كند كه آمريكائي ها در كشتار شيعيان در عراق نقش دارند و در ادامه مي افزايد "در فوريه سال جاري ميلادي انفجار مهيبي در عراق روي داد كه منجر به شهادت بسياري از مردم بيگناه در عراق شد. در جريان حملات اخير بيش از 200 نفر شهيد و بيش از 500 نفر مجروح شدند. دولت آمريكا در عراق يك مشكل دارد و آن اينكه در نزاع ميان شعيان و سني ها همواره از جريانات سني حمايت كرده است. پنتاگون در اين زمينه نشان داده كه همدست با گروههاي سني عراقي عليه شيعيان آن كشور اقدام مي كند. شايد از علل عمده اين مسئله تسخير لانه جاسوسي در تهران و ديگر حوادثي كه در خاورميانه روي داده است." 

نويسنده در ادامه با اذعان به مجرم بودن "طارق الهاشمي" معاون فراري نخست وزير عراق به دولت آمريكا توصيه مي كند كه در امور داخلي عراق مداخله نكند و در اين باره مي افزايد "شايد كار ساده اي باشد كه بخواهيم "نوري مالكي" نخست وزير عراق را بر سر مسائل پيش آمده پيرامون "طارق الهاشمي" معاون وي و استعفاي "رافع العيساوي" وزير دارايي دولت عراق سرزنش نمائيم. اما واقعيت اينست كه طارق الهاشمي مجرم بوده است و دولت مركزي عراق حق پيگرد او را دارد. حمايت آمريكا از معاونان فراري و بركنار شده سني نوري مالكي اقدامي خطرناك است. بسياري از سياستمداران سني در عراق درصدد باج گيري از دولت مالكي هستند." 

نويسنده در ادامه به ماهيت مخالفان مالكي اشاره مي كند و مي افزايد "معترضين سني كه عليه دولت مالكي دست به اعتراض زده اند لزوما در پي عدالت و يا مردم سالاري بيشتر نيستند. فيلم هايي كه هفته گذشته در سايت "يوتيوب" منتشر شده بودند نشان مي دادند كه واعظ مذهبي شهر "الانبار" عراق در خطابه هاي خود نه تنها دولت مركزي عراق را تهديد مي كرد بلكه اروپائي ها و آمريكائي ها را هم تهديد كرده بود." 

وي در ادامه با اذعان به سياست "كوته بينانه" دولت آمريكا در عراق مي افزايد "حمايت دولت آمريكا از گروههاي سني مخالف دولت مالكي از نظر سياسي اقدامي "كوته بينانه" است. هرگونه راه حلي در عراق بايستي با توافق شيعيان و سني ها باشد. آمريكائي ها نمي توانند قدرت را از شيعيان بگيرند و اگر بيش از پيش به اقدامات مداخله جويانه خود در عراق ادامه دهند بيشتر باعث مي شوند كه شيعيان عراقي به جمهوري اسلامي ايران نزديك شوند و از ايرانيان بخواهند تا از حقوق شان دفاع كنند." 

برچسب ها: شیعیان ، عراق ، ایران ، iran
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار