این خودرو به طور مسلم بیشترین تمرکز را بر روی کاربر داشته است نکته ای که تاکنون در مرسدس بنز مغفول مانده بود و با SLS AMG Black دوباره جان گرفت.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ این خودرو به طور مسلم بیشترین تمرکز را بر روی کاربر داشته است نکته ای که تاکنون در مرسدس بنز مغفول مانده بود و با SLS AMG Black دوباره جان گرفت.
 

     

این خودرو در قیاس با SLS GT استاندارد با فیبر کربن پیوند عمیق تری برقرار کرده و دارای شکاف جلو گسترده تر در حدود ۱۳ میلی متر و در بال عقب در حدود ۲۶ میلی متر پهن تر است و البته سپر عقب که با دریچه‌های هوا قابل توجه گسترش یافته است.
آخرین نسل SLS AMG Black به همراه یک پکیج اختیاری آیرودینامیک که مربوط به بال‌ها ،ترمزها و همچنین اسپویلرها و همچنین جزئیات فیبر کربن بیشتری عرضه شده است که هم خودرو را سبک تر کرده و هم بر نمره آئرودینامیک خودرو تاثیر مثبت گذاشته است.
 
       

SLS AMG Black به شدت از خودرو مسابقه ای SLS GT3 و SLS Electric Drive تاثیر گرفته است و بدین ترتیب توانسته است تا در حدود ۷۰ کیلوگرم از SLS GT3 که دارای وزن ۱۵۵۰ کیلوگرم است سبک تر نیز باشد.

نکته کلیدی در SLS AMG Black این است که از فیبر کربن بهره وری جدیدی کرده است که از روش استاندارد و کلاسیک بکار گیری آلومنیوم بسیار سبک تر است که البته هم محکم تر و همچنین برای یکپارچگی بسیار ایمن و سخت تر است و یکی از موارد بکار گیری جدید فیبر کربن در دیواره پشت صندلی است که در نوع خود جالب است و البته در آیتم وزن خودرو نیز صرفه جویی ۱۵۰ پوندی را به ارمغان آورده است.

 
 
        
این خودرو دارای موتور طبیعی ۶٫۲ لیتری V8 اصلاح شده است که از جمله این تغییرات و اصلاحات می‌توان به بهینه سازی میل لنگ ، سیستم جدید خنک کننده روغن و همچنین فشرده سازی پیستون‌ها نام برد.

مرسدس بنز هیچ وقت این عقیده را نداشته است که یک سوپرکار باید دارای کاربری پیچیده ای باشد و از همین روی SLS AMG Black بسیار ساده طراحی شده و فضای داخلی واقعا لوکس طراحی شده است که از جمله مزایایی داخل کابین می‌توان به چرم‌های آلکانتارا و دوخت متضاد قرمز اشاره کرد که به خوبی با تم سیاه خودرو تلفیق شده و در هم آمیخته است  و از سوی دیگر موقعیت رانندگی کاملا فوق العاده است و صندلی از سوی فیبر کربن به خوبی حمایت می‌شود.

        
 
ارقام عملکرد ادعای شگفت انگیز بودن دارد که از این آمار و ارقام می‌توان به شتاب صفر تا صد در ۳٫۶ ثانیه و حداکثر سرعت بالای ۱۹۶ مایل در ساعت نام برد.

البته من نتوانستم از صدای بسیار عمیق و دوست داشتنی اگزوز سخنی به میان نیاورم که به طور قابل توجهی فوق العاده است  که البته این صدای نشات گرفته از SLS GT و البته سیستم جدید اگزوز تیتانیومی‌که دارای وزن ۱۷ کیلوگرم است و در حدود ۱۳ کیلوگرم سبک تر از هم سلفی‌های قدیمی‌خود است.

این خودرو دارای قدرتمندترین موتور احتراق داخلی در بین AMG‌ها با قدرت پیشرانه ۶۲۲ اسب بخار و نیروی گشتاور ۴۶۸ پوندی است که در مقایسه با نسل قبل در حدود ۴۰ اسب بخار بیشتر و در حدود ۱۰۹ پوند نیروی گشتاور کمتر دارد که قدرت خود را از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک DCT  تامین می‌کند.

این خودرو نسبت به نسل قبلی دارای ترمزهای کربنی سرامیکی نیز به عنوان تجهیزات استاندارد است که باعث بهبود عملکرد ترمز و همچنین صرفه جویی در وزن خواهد شد.

         
 
به هر حال این خودرو دوست داشتنی سوپراسپرت دارای قیمتی در حدود ۴۰۵ هزار دلار بوده و بهترین گزینه برای طرفداران خودروهای مرسدس بنز AMG است که دوست دارند یک شاهین سیاه را بر زیر پای خود داشته باشند.
 
منبع: خودروسازي
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار