رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عسگر اولادی سال‌ها تلاش مضاعفی برای تشکیل انقلاب اسلامی و روی کار آمدن آن داشت، گفت: نامه‌های عسگراولادی نشانه نشاط فکر سیاسی اوست.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار مجلس؛ علی لاریجانی در جمع نخبگان، برگزیدگان علمی و فرهنگی خانواده‌های تحت کمیته امداد امام خمینی (ره) خطاب به عسگراولادی، افزود: این پیر فرزانه سال‌ها تلاش مضاعفی برای تشکیل انقلاب اسلامی و روی کار آمدن آن داشتند و فراز وفرودهای سنگینی را تحمل کردند و همیشه در همه حال در مسیر مبارزه گام برداشتند و امیدواریم نصایح ایشان برای همه سیاستمداران مفید باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: آقای عسگراولادی تربیت‌یافته مکتب اصولی فکری است و حضور ایشان در این جمع مایه افتخار ماست. امیدواریم که بیانات ایشان و تذکرات و نصایح‌شان برای همه سیاستمداران مفید باشد.

لاریجانی به نامه‌نگاری‌های اخیر عسگراولادی اشاره و یادآور شد: این روزها می‌بینم که ایشان مکاتبات و نامه‌هایی دارند که نشانه نشاط فکر سیاسی ایشان است.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد کمیته امداد امام خمینی، یادآور شد: مجلس خاطره‌های زیادی دارد که باید پند گرفت، اساس مشروعیت در این مکان بنا شد و آن زمان ندای عدالت‌خواهانه سر داده شد تا کشور یک انضباط قانونی پیدا کند و از زیر سلطه دیکتاتوری بیرون آید.

عضو کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور در مجلس نهم، با بیان اینکه مشروطه نهضتی ارزشمند بود که تنها نتوانست عاقبت به خیر شود، ادامه داد: نهضت مشروطه مسیری را طی کرد که متاسفانه از مسیر اصلی خود خارج شد.

وی با بیان اینکه درس‌های نهضت مشروطه برای حکومت اسلامی تاثیرگذار بود، تاکید کرد: شاید عامل مهمی که می‌توان در ارزیابی نهضت مشروطه مدنظر قرار داد و در انقلاب اسلامی بدان توجه کرد آن بود که نهضت مشروطه در ابتدا از سوی مراجع بزرگ نجف و تهران آغاز شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در آغاز نهضت مشروطه پنج مجتهد تراز اول به مجلس آمدند تا مراقب باشند مسیر نهضت عوض نشود، افزود: متاسفانه با این وجود برخی‌ها غرب‌گرا بودند و برخی نیز تحت تاثیر مارکسیسم‌ها بودند، عده‌ای نیز اهداف انگلیسی را دنبال می‌کردند به گونه‌ای که گاهی مدرس تنها بود و نمی‌توانست حرفی بزند.

لاریجانی یکی از عوامل انحراف نهضت مشروطه را جدا شدن از خط اصلی روحانیت، مرجعیت و علمایی دانست که خیرخواه ملت بودند، تصریح کرد: در انقلاب اسلامی و قانون اساسی به این توجه شد که جریان‌های مختلف در مسیری حرکت کند که بر مبنای روحانیت و علما بود لذا تئوری ولایت فقیه نیز برای آن به وجود آمد تا مسیر حرکت انقلاب سویی درست داشته باشد.

وی عنوان کرد: در مجلس خبرگان که در آن قانون اساسی تصویب شد همین جریان‌های مخالف به وجود آمد که یکی از آنها بنی‌صدر بود که فکر بلند امام این نقیصه را رفع کرد لذا باید توجه داشت که این ولایت فقیه است که کشور را در مقابل بحران‌های خارجی و داخلی هدایت می‌کند.

لاریجانی به نکته دیگری درخصوص دوران مشروطیت پرداخت و تصریح کرد: برخی جریان‌هایی که ریشه در افکار انگلیسی داشت و ظاهر بزک کرده‌ای را به خود گرفته بود باعث شد که مشروطه از مسیر خود منحرف شود و افرادی بودند که با ظاهری دروغین مشکلاتی را در دسته‌بندی‌های سیاسی به وجود آوردند، یکی از این افراد سردار سپه بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: سردار سپه وقتی وزیر دفاع شد یک جای مهر روی پیشانی خود داشت و با ظاهری بسیار فریبنده در مکان‌های دینی و سیاسی حاضر بود ولی همین فرد که در تاریخ نیز بدان اشاره شده بسیار فاسد بود به گونه‌ای که اگر شب‌ها دو جام می نمی‌نوشید نمی‌خوابید.

نماینده مردم قم در مجلس نهم، یادآور شد: سردار سپه حقه‌بازی سیاسی بود که متاسفانه از این دسته افراد در آن زمان بسیار مشاهده می‌شد که با ظاهری فریبنده افکار نادرستی را دنبال می‌کردند.

لاریجانی با بیان اینکه از مصائبی که در نهضت مشروطه به چشم می‌خورد وجود جنجال‌آفرینی‌های سیاسی بود، افزود: این جنجال‌آفرینی‌ها موجب می‌شد که برخی افراد نفع و سود بسیاری ببرند که بدون شک همیشه در عالم سیاست این گونه رفتارها وجود داشت که بدیهی است باید جایگاهی همانند ولی فقیه وجود داشته باشد که با خیرخواهی مسائل را حل و فصل کند.

وی عنوان کرد: ولی فقیه کار اجرایی ندارد و نگاه می‌کند تا حرکت این کشتی بزرگ به سمت و سوی صحیحی هدایت شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بعد از سی وچهار سال، عدالت در جامعه را سرلوحه کار خود قرار داده است، افزود: رهبران انقلاب اسلامی همواره درصدد تحقق عدالت در جهان هستند چرا که تئوری انقلاب بر عدالت استوار است که بخشی از آن را کمیته امداد امام خمینی به دوش کشیده است.

لاریجانی یادآور شد: ساختار سیاسی اقتصادی کشور باید به نحوی باشد که این عدالت متناسب با تراز فکری انقلاب اسلامی قرار گیرد، بدیهی است که در این زمینه نقص‌هایی داشتیم اما لازم است تا به افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند توجه ویژه‌ای شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، کمیته امداد امام خمینی را نهادی دانست که عدالت اجتماعی را در حکومت اسلامی ایجاد کرده است، اعلام کرد: امروزه بسیاری نهادها و تشکیلات مختلف به وجود می‌آید اما نمی‌توانند عدالت اجتماعی را در جامعه ایجاد کند یا آن را گسترش دهند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از خدمات کمیته امداد شناسایی استعدادها و شکوفایی نوجوانان و جوانان تحت پوشش خود بود، تصریح کرد: این مهم یکی از ارکان‌های عدالت است که گام اساسی در این زمینه برداشته شده و باعث افتخار است که کمیته امداد در کنار کارهای دیگر وجوه معنوی افراد را مدنظر قرار داده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در مورد مسکن افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: شرایطی که کشور دارد ایجاب می‌کند که این امکانات نیز برای این افراد فراهم شود که خوشبختانه این نهاد شرایطی را ایجاد کرد که در مورد اشتغال افراد زیر پوشش در مسیر کارآفرینی قرار گیرند، این مهم هم عزت نفس را تقویت می‌کند و هم موتور محرک افراد را روشن می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از اینکه  بسیاری از افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند به تحصیلات عالیه رسیده‌اند، گفت: برخی از نمایندگان مجلس نیز تحت پوشش کمیته امداد بودند که این نشان دهنده اقدامات موثر این نهاد بود که بدون شک این اقدامات بخش‌های ستودنی فعالیت کمیته امداد امام خمینی است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نشاط ، فکری ، کمیته ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار