روزنامه صهيونيستي هاآرتص جزئيات جديدي از اعدام صبحي و مجدي ابوجامع دو اسير فلسطيني که بيست و نه سال پيش پس از ماجراي ربودن يک اتوبوس حامل صهيونيست ها اتفاق افتاده است منتشر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاقصي ؛ نيروهاي صهيونيستي پس از بستن دستان اين دو اسير فلسطيني که از اهالي خان يونس در نوار غزه بودند، سر آنها را با سنگ متلاشي کردند. اسناد و مدارکي که در بيست و نه سال گذشته پنهان نگه داشته شده است نشان مي دهد مسئولان بلندپايه اسرائيلي دستور اعدام اين دو نفر را  پس از تلاش آنها براي ربودن يک اتوبوس حامل صهيونيست ها صادر کرده اند. 

در گزارشي در اين باره آمده است: صبحي و مجدي ابوجامع و دو تن ديگر که همه آنها از اعضاي جبهه خلق بودند يک اتوبوس حامل صهيونيست ها را از تل آويو ربودند تا آن را به مرزهاي مصر برسانند و سرنشينان آن را با اسراي فلسطيني مبادله کنند. 

در ادامه پس از آن که راننده اتوبوس بخشي از ماجراي ربودن اتوبوس را روايت کرد آمده است: ربايندگان در جريان ربودن اين اتوبوس، يک زن باردار صهيونيست را که در ميان سرنشيان اتوبوس بود آزاد کردند و وي نيز فورا مسئله را به نيروهاي اشغالگر اطلاع داد و آنها نيز با ايجاد موانع در خيابان ها توانستند اتوبوس را در ديرالبلح در نوار غزه متوقف کنند.

 نيروهاي رژيم اشغالگر اقدام به وقت کشي کردند و پس از مذاکراتي چهارده ساعته با ربايندگان، شماري از نيروهاي ويژه به اتوبوس يورش بردند و دو تن از ربايندگان را به قتل رساندند و دو نفر ديگر را بازداشت کردند و در همين حال عکاس يکي از نشريات صهيونيستي موفق شد عکس هايي از دو فلسطيني بازداشت شده بگيرد.

 اين عکاس مي گويد وقتي نظاميان ديدند من در حال عکاسي هستم فرياد زدند و گفتند عکس نگير، فيلم را به ما بده، ولي من فيلم را از دوربين خارج و آن را پنهان کردم. تصاويري که اين نشريه صهيونيستي از دو فلسطيني منتشر کرد نشان مي دهد آنها پس از عمليات آزادسازي گروگان ها زنده بوده و پس از آن اعدام شده اند. اين ماجرا جنجالي به پا کرد که سبب جلوگيري از انتشار نشريه منتشر کننده عکس ها به مدت چهار روز شد و پس از چند ماه نيز انتشار آن متوقف شد. 

در ادامه گزارش آمده است: آرشيو رژيم صهيونيستي اسناد جديدي درباره اين حادثه منتشر کرد و عناصر شاباک در تحقيقات سابق اعلام کردند دو اسير فلسطيني را به دستور مستقيم اسحاق شامير نخست وزير وقت رژيم صهيونيستي و در حالي که دستان آنها بسته بود با متلاشي کردن سرهايشان به قتل رساندند. 



برچسب ها: هاآرتص ، فلسطین ، اسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار