عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای کاهش قیمت ها باید از صنعت خودرو حمایت ویژه شود گفت: کاهش دستوری قیمت به این صنعت و اشتغال ناشی از آن آسیب جدی می زند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، گروسی در میزگرد تخصصی خودرو  اظهار داشت: نباید تمامی مشکلات موجود در صنعت خودرو را ناشی از عملکرد خودروسازان دانست چراکه این بخش طی یک سال اخیر با مشکلات متعدد مالی مواجه بود و باید در این شرایط حمایت ویژه ای از آن می شد و نباید دو میلیون فرصت شغلی ایجاد شده در صنعت خودرو و قطعه را نادیده بگیریم.
 
وی با بیان این‌که حتی آمریکایی‌ها نیز در جریان بحران اقتصاد جهانی مبلغ زیادی را به صنایع خودروسازی خود پرداخت کرده‌اند، افزود: هم اکنون با گران شدن نرخ مواد اولیه‌ای چون فولاد،‌ آلومینیوم، مواد پلیمری، تایر و غیره ،قیمت خودرو افزایش یافته است و نمی‌توان به صورت دستوری تنها قیمت خودرو را کاهش داد.
 
گروسی ادامه داد: اردیبهشت ماه امسال در جلسه کارگروه حمایت از تولید تصمیم گرفته شد به دلیل مطالبات بالای قطعه‌سازان از خودروسازان، دو هزار میلیارد تومان به ایران خودرو و سایپا پرداخت شود اما تاکنون این امر محقق نشده است.
 
وی با بیان این‌که کاهش یک دفعه تعرفه واردات خودرو به صنعت داخلی آسیب خواهد زد تصریح کرد: این که یک جانبه عنوان کنیم که خودروسازان خیانت کرده‌اند و باید همه حمایت های قبلی از این صنعت برداشته شود ،تنها موجب نابودی این صنعت و صنعت قطعه خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: انتظار داریم دولت ارز مبادلاتی خودروسازان و قطعه‌سازان را تامین کند همچنین تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی مصوب صنعت خودرو نیز به سرعت پرداخت شود.
 
وی افزود: همچنین قیمت مواد اولیه دولتی مانند فولاد، مس و محصولات پتروشیمی نیز کاهش یابد تا خودروسازان بتوانند با کاهش یافتن هزینه‌های تولید قیمت فروش محصولات خود را کاهش دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار