رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان‌ فهرج گفت:‌ ‌طی سال جاری یک هزار و 600 مورد از رستوران‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در کرمان مورد بازدید قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مهدی بمان‌دشتی اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و افزایش تقاضای خرید فرآورده‌های خام دامی و همچنین مصرف غذا در رستوران‌های بین راهی ‌از 26 اسفند ماه جاری تا 13 فروردین ماه‌ ‌92 طرح نظارتی نوروز توسط دامپزشکی به اجرا گذاشته می‌شود.

وی بیان داشت: بر این اساس همه روزه از ساعت هشت‌ تا 20 ‌با دو اکیپ ثابت مستقر در شبکه دامپزشکی برای پاسخگویی به مراجعه کنندگان و سیار در سطح شهر و نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها آماده ارائه خدمات به‌ همشهریان و مسافران هستیم.

بمان‌دشتی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های موجود در جامعه امروز از طریق مواد غذایی منتقل می‌شوند و گاهی مواد غذایی با منشا دامی عامل این بیماری‌ها است، افزود: نظارت کامل بر سلامت مواد خام دامی از ابتدای تولید تا زمان عرضه بر عهده دامپزشکی بوده و اگر دامپزشکان در صحنه نباشند، سلامت افراد به مخاطره می‌افتد.  

وی با تاکید بر اینکه امنیت غذایی در سلامت جامعه موضوعی مهم و همواره مورد توجه است، خاطرنشان کرد: مواد با منشا دامی به دلیل فساد‌پذیری بالا محیطی مناسب برای رشد عوامل بیماریزا هستند و بحث غذا و شرایط مناسب نگهداری و ماندگاری آن از زمان تولید تا مصرف بر عهده دامپزشکان، تکنیسین‌های دامپزشکی، کارشناسان علوم آزمایشگاهی و بهداشت‌یاران دامپزشکی به عنوان ناظران بهداشتی است.

بمان‌دشتی افزود: از ابتدای سال جاری تا‌کنون شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج در راستای بالا بردن سطح آگاهی افراد نسبت به تشخیص مواد خام دامی سالم و بهداشتی اقدام به توزیع بروشورهای بهداشتی در سطح شهر، ادارات و مدارس شهرستان کرده و نقش برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس شهرستان با هدف ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان به عنوان سفیران بهداشتی نیز قابل توجه است.

وی گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج از ابتدای سال جاری تا‌کنون بیش از یک هزار و 600 مورد از رستوران‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید کرده که طی این بازدیدها بالغ بر 220 کیلوگرم مواد خام دامی غیر بهداشتی جمع‌آوری و معدوم شده است.
برچسب ها: دام ، کرمان ، فهرج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.