در مسافرت‌ها به ويژه مسافرت‏‌هاي خارج از كشور سعي كنيد هيچ‏گونه اسناد و مداركي به همراه خود به داخل هتل‌‌ها نبريد و در صورت نياز هرگز آن‏ها ‏را در داخل هتل ‏جا نگذاريد، زيرا افراد غريبه مي‌توانند در غياب شما با پوشش نظافت به داخل اطاق‌‌هاي هتل رفته و به اسناد شما دسترسي پيدا كنند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، خطر در گوشه و كنار دنيا وجود دارد اما ماهيت و شدت آن در هر كشور يا منطقه متفاوت است، صرف نظر از جايي كه مي‌رويد شما بايد در رابطه با مسافرت خود اقدامات اساسي خاصي را انجام دهيد. سطح اين اقدام بستگي به مقصد دقيق شما دارد. مع الوصف، براي مسافرت به توصيه‌هاي ذيل توجه كنيد:

1- هرگز بدون آشنايي كافي از مقصد و مسيري كه براي سفر انتخاب مي‌كنيد، به مسافرت نرويد. قبل از سفر درباره پاسخ سوالات زير تحقيق كنيد.

الف) آيا براي سفر به مقصد مورد نظر هشدار خاصي به لحاظ امنيتي، سيل، آتش سوزي، زلزله، برف و بوران و ... داده شده است يا خير؟

امروزه، با گسترش امكانات ارتباطي، فني و ماهواره‌اي، به راحتي مي‌توان از وضعيت راه‌ها، آب و هوا، حوادث طبيعي خطرناك مثل وقوع سيل و طوفان و ... مطلع شد. حصول اطمينان از ايمني راه‌ها و مسيري كه بايد طي كنيم. همچنين به همراه داشتن تجهيزات مورد نياز سفر، ما را در برابر آسيب‌هاي احتمالي محفوظ نگاه مي‌دارد.

ب) امنيت جاده‌اي در چه ساعاتي از شب يا روز كاهش مي‌يابد؟
ج) چه امكانات جاده‌اي براي حوادث احتمالي وجود دارد؟
د) كدام نقطه از مسيري كه طي خواهيد كرد، براي اطراق و استراحت بين راهي مناسب و امن تر است؟
هـ) چه رستوران‌هايي را براي صرف غذا بايد انتخاب كرد؟
و) مصرف چه غذاي بين راهي مناسب تر است؟

2- در صورت تمايل به صرف غذا در رستوران‌ها هرگز سالاد(به ويژه در رستوران‌هاي ناشناس)، ميوه‌هاي پوست نكنده و آشاميدني‌هاي همراه با يخ را ميل نكنيد.
 
3-هرگز پول ها و اشياء ارزشمند خود را در يك كيف يا يك ظرف قرار ندهيد.

سعي كنيد قبل از سفر، وضعيت فرهنگي و اقتصادي ساكنين مناطقي كه در مسيرتان قرار خواهند گرفت، اطلاعات لازم را بدست بياوريد. محتويات كيف شما شايد معادل ماه‌ها حقوق افرادي باشد كه در مناطق فقيرنشين زندگي مي‌كنند. معمولاً مسافران پول نقد و اموال ارزشمند تري نسبت به افراد بومي دارند، لذا ممكن است به راحتي هدف دستبرد يا حمله افراد ناشناس قرار بگيريد. به ويژه آن كه بومي‌ها، مناطق امن و ناامن را مي‌شناسند. عدم آشنايي با افراد و محيط يا محدوده‌اي كه تردد مي‌‌كنيد، مطمئناً احتمال آسيب پذيري را افزايش مي‌دهد.
 
4- سعي كنيد از مردم رهگذر در خيابان آدرس نپرسيد. سعي كنيد افسر پليسي را پيدا كنيد.

 با اين كار يك فرد غريبه را از مقصد خود مطلع مي‌كنيد، نقشه‌اي تهيه نموده و از كساني كمك بگيريد كه احتمال بيش‏تري دارد به شما كمك كند. براي انتخاب بهترين و ايمن ترين مسير، هميشه از افراد موجه مثل مأمورين راهنمايي و رانندگي و يا افرادي كه شناسايي آنها آسان است، مثل رانندگان تاكسي، مغازه دارها و ... سوال نماييد. در موارد خاص، وقتي فرد مطمئني را براي اخذ راهنمايي نيافتيد، سعي نماييد در پرسش خود مقصد نهايي خود را بيان نكنيد بلكه در شهرهاي بين راهي براساس نقشه‌اي كه در اختيار داريد، آدرس نزديك ترين شهر بعدي مسير خود را بپرسيد تا ديگران از مقصد نهايي شما مطلع نگردند.  

5- در مسافرت، هرگز اسناد خود را درون هتل‌ها ‏جا نگذاريد.

در مسافرت‌ها به ويژه مسافرت‏‌هاي خارج از كشور سعي كنيد هيچ‏گونه اسناد و مداركي به همراه خود به داخل هتل‌‌ها نبريد و در صورت نياز هرگز آن‏ها ‏را در داخل هتل ‏جا نگذاريد، زيرا افراد غريبه مي‌توانند در غياب شما با پوشش نظافت به داخل اطاق‌‌هاي هتل رفته و به اسناد شما دسترسي پيدا كنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: توصیه ، هشدار ، حقوقی ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار