مشاور مدیر کل معماری و شهر سازی شهرداری تهران گفت: احداث ساختمان های 12 طبقه به بالا منوط به تصویب کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهر سازی است.

محمود مقرب در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بلند مرتبه سازی در شهر تهران در صورت تصویب در کمیسیون ماده پنج توسط نمایندگان وزارت خانه های مرتبط با این امر از جمله وزارت مسکن و به ویژه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور امکان خواهد بود.

وی ادامه داد: گاهی اوقات نیز بلند مرتبه سازی ها با شرایط خاص از جمله مصوبه باغات صورت می پذیرد که این امر از ضوابط و مقرراتی که در حال حاضر حاکم بر جامعه است پیروی کرده و مطمئنا کمیسیون ماده پنج بر آن نظارت داشته است.

مقرب با اشاره به نظرات سازمان بازرسی کل کشور بر عملکرد شهرداری ها اظهار داشت: علاوه بر اینکه شهرداری بر بلند  مرتبه سازی نظارت دارد سازمان بازرسی کل کشور نیز هر ساله خود نسبت به بازرسی از پرونده های شهرداری مناطق و همچنین کمیسیون ماده پنج بازرسی کرده تا در صورت مشاهده تخلف به آنها رسیدگی کند.

مشاور مدیر کل معماری و شهرسازی شهر تهران تصریح کرد: البته تعداد تخلفات بلند مرتبه سازی در تهران زیاد نیست که آن هم قبل از اجرای طرح تفضیلی بوده است و از ابتدای امسال ساخت و سازها براساس طرح تفصیلی  جدید بوده است.

مقرب با اشاره به عملکرد مهندسین ناظر در امر ساخت و ساز خاطر نشان کرد: اگر مهندسین ناظر به موقع و درست بر ساخت و سازها نظارت کنند شاید دیگر شاهد تخلفات بلند مرتبه سازی در پایتخت نباشیم./ز

برچسب ها: معماری ، شورای ، ماده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار