معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با توجه به شرایط موجود تشکل‌ها اقدامی برای تأمین پسته 30 هزار تومانی انجام نمی‌دهند.

 صدیقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، با بیان این که هنوز تشکل‌های صنفی برای خرید پسته از مرجع اقدامی نکرده اند کفت: هم اکنون پسته 30 هزار تومانی در استان مرکزی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت:در حال حاضر پسته 30 هزار تومانی در نمایشگاه های بهاره استان وجود ندارد و قیمت پسته عرضه شده در این نمایشگاه ها بین 34 تا 47 هزار تومان است.

 وی در ادامه گفت: سهمیه تخصیص داده شده استان مرکزی 222 تن است،اما به دلیل این که پسته در نظر گرفته شده شفافیت کمی و کیفی مشخصی ندارد اتحادیه‌ها اقدامی برای خرید آن انجام نداده‌اند و طبق تصمیم اتحادیه تولید کنندگان پسته، قیمت پسته در مبدأ که استان کرمان است 30 هزار تومان است.

وی گفت: با توجه به این که هزینه های حمل و نقل و نگه داری نیز به فروشندگان تحمیل می شود، در نتیجه تمایلی برای خرید این محصول ندارند.

وی گفت: پیگیری های زیادی انجام شده است ولی علیرغم اینکه تفاهم نامهخرید مابین سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتحادیه تولیدکنندگان پسته به امضا رسیده است ولی هم اکنون شاهد هستیم که پسته 30 هزار تومانی در بازار نیست و یکی از مهم ترین دلایل آن عدم مشخص بودن کیفیت و اندازه آن است و همین باعث شده که فروشندگان اقدامی برای خرید انجام ندهند./س

برچسب ها: پسته ، بازرگانی ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.