نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه توافق‌نامه آمیا به صورت لایحه به مجلس ارائه خواهد شد، گفت:برخی مواد این لایحه مغایر با استقلال، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بوده و باید در آن تجدید‌نظر شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور از ارائه لایحه "توافقنامه" آمیا به مجلس خبر داد و گفت: دولت توافقنامه پرونده آمیا را به صورت لایحه به مجلس ارائه خواهد کرد.
وی افزود:البته این لایحه باید درمجلس مورد بحث قرار بگیرد چرا که در مورد برخی مسائل این لایحه نظراتی است که باید اصلاح شود.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد:اعضای کمیسیون نظراتی دارند و معتقدند باید در جریان رسیدگی به پرونده آمیا برخی موارد اصلاح شود.
وی افزود:ما به هیچ وجه اجاره نخواهیم داد افرادی از خارج از کشور بیایند و برخی مقامات ما را مورد سوال قرار بدهند.
حقیقت‌پور تصریح کرد:معتقدیم برخی مفاد این لایحه برخلاف عزت و اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی ایران بوده و باید در آن تجدیدنظر شود.
نماینده اردبیل،نمین ، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارداشت:لایحه توافق آمیا پس از ارائه به مجلس در کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح و پس از بحث و بررسی به صحن این کمیسیون خواهد آمد و پس از تصویب در صحن کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ ۱۸ سال پیش(سال ۱۹۹۴ میلادی) انفجار خودروی حامل مواد منفجره در مقابل انجمن یهودی‌ها در آرژانتین، موجب شکل‌گیری پرونده‌ای شد که به سرعت در عرصه بین‌الملل به "پرونده آمیا" مشهور شد و مقامات صهیونیستی و رسانه‌های غربی از آغاز این حادثه، تلاش کردند ایران را به حمایت از این اقدام متهم کنند؛ اما به رغم اینکه این پرونده تاکنون باز بوده، هیچ مدرکی این ادعای رژیم صهیونیستی را تائید نکرده است/س 

برچسب ها: اردبیل ، توافقنامه ، آمیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.