طی چند روز گذشته به دلیل ایجار رکود در خرید و فروش ،قیمت برخی از خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار آزاد، ارزان‌تر از قیمت‌های رسمی این محصولات شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، در چند روز اخیر ، برخی از خودروهای داخلی همچون تندر 90 ، پراید  و تیبا در بازار آزاد به قیمتی ارزان‌تر از قیمت تجاری تعیین شده از سوی خودروسازان به فروش می‌رسند.
 
بر این اساس در حالیکه قیمت تجاری خودروی پراید 111 ،17 میلیون و 200 هزار تومان تعیین کرده است اما این محصول در بازار آزاد با قیمت 17 میلیون تومان به فروش می رسد.
 
همچنین  قیمت تجاری سایپا 131SL  معادل 15 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده ، اما قیمت این خودرو در بازار به 15 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.
 
قیمت سایپا 131SX نیز در بازاربه  16 میلیون و 500 هزار تومان رسیده  در حالیکه قیمت رسمی آن 16 میلیون و 750 هزار تومان است.
بر اساس این گزارش قیمت رسمی تیبا معادل 19 میلیون و 790هزار تومان تعیین شده اما این محصول هم اکنون در بازار آزاد به قیمت 19 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می رسد.
 
همچنین  قیمت تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز با کاهش حدود 500 هزار تومانی نسبت به قیمت رسمی آن به 35 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است و تندر 90 ایران خودرویی نیز با قیمت 35 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می رسد.
 
بر اساس این گزارش با توجه به صحبت‌های صورت گرفته مبنی بر کاهش قیمت خودرو، مصرف‌کنندگان همچنان در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند و عرضه در بازار بیشتر شده که این وضعیت منجر به رکود در بازار خرید و فروش و کاهش نسبی قیمت ها شده است.
برچسب ها: قیمت ، تیبا ، پراید ، رکود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۲
چرا قیمت ها انقدر بالاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۷ فروردين ۱۳۹۲
همتون دستتون تو یه کاسس تو دهن همتون ریدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
چرا قیمتی که شورای رقابت به خودرو سازها داده اجرا نمیشه و همچنان قیمت خودرو پایین نیومده
آخرین اخبار