عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بحث‌هایی که در سیزدهمین اجلاسیه مطرح خواهد شد، دغدغه‌هایی است که اعضای خبرگان درباره مسائل کلان کشور دارند، گفت: در این اجلاسیه مسائل اقتصادی و فرهنگی کشور بررسی و در نهایت در قالب بیانیه منتشر خواهد شد.

"آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ درباره برگزاری انتخابات داخلی مجلس خبرگان رهبری برای تعیین هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌های این مجلس اظهار داشت: در سیزدهمین اجلاسیه بر اساس مکانیزم همیشگی مجلس خبرگان، افراد مستقیم و یا از جانب دیگران کاندیدا می‌شوند و با رای اکثریت اعضا مسئولیت‌های مذکور را برعهده می‌گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادوری اینکه در زمان "مرحوم آیت‌الله مشکینی" کسی در مجلس خبرگان در مقابل ایشان کاندیدا ریاست مجلس نمی‌شد، اظهار داشت: در این دوره نیز آیت‌الله مهدوی‌کنی کاندیدای ریاست مجلس خبرگان خواهند شد و البته  تمامی اعضا در صورت تمایل می‌توانند کاندیدای انتخابات ریاست مجلس شوند و مانعی برای هیچ کس وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در این اجلاسیه رسمی تجدید انتخابات درمورد اعضای کمیسیون‌ها نیز صورت خواهد گرفت، گفت: کسانی که مایل باشند در هر کمیسیون عضویت یابند کاندیدا می‌شوند و براساس رای نمایندگان انتخاب خواهند شد.

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور در این باره افزود: بعد از تعیین اعضای کمیسیون‌ها، انتخابات داخل کمیسیون برای تعیین رئیس، نایب رئیس، منشی و ... صورت می‌گیرد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال که خودش قصد کاندیداتوری در انتخابات‌هایی که در سیزدهمین اجلاسیه برگزار می‌شود دارد؟ اعلام کرد: من عضو دو کمیسیون در مجلس خبرگان هستم از این به بعد هم در یک یا دو کمیسیون عضویت خواهم داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بحث‌هایی که در سیزدهمین اجلاسیه مطرح خواهد شد، دغدغه‌هایی است که اعضای خبرگان درباره مسائل کلان کشور دارند، گفت: در این اجلاسیه مسائل اقتصادی و فرهنگی کشور بررسی و در نهایت در قالب بیانیه منتشر خواهد شد.

شایان ذکر است مجلس خبرگان رهبری دارای 6 کمیسیون شامل: كميسيون تحقيق موضوع اصل 111 قانون اساسى، كميسيون آيين‌‏نامه موضوع اصل 108 قانون اساسى، كميسيون بررسى راه‌‏هاى پاسدارى و حراست از ولايت فقيه،  كميسيون سياسى ـ اجتماعى و كميسيون امور مالى و ادارى است.

اعضای كمیسیون های مجلس خبرگان رهبری كه هر دوسال یكبار در اجلاسیه های رسمی این مجلس، طبق آیین‌نامه داخلی انتخاب می شوند، وظیفه دارند در طول سال و در فاصله بین اجلاسیه‌ها جلسات خود را تشكیل و در خصوص مسائل مهم جاری كشور، بحث و تبادل نظرکنند.

همچنین گفتنی است، سیزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری 15 و 16 اسفند ماه برگزار مي‌شود و انتخابات هیئت رئیسه مهم‌ترین دستور كار این اجلاس خواهد بود.

طي دو سال گذشته رياست اين مجلس برعهده "آيت‌الله مهدوي کني" بوده است و آيت‌الله محمد يزدي،‌ آيت‌الله صادق آملي لاريجاني،‌ آيت‌الله سيد محمود هاشمي شاهرودي، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي،‌ آيت‌الله سيد احمد خاتمي و آيت‌الله قربانعلي دري نجف‌آبادي از اعضاي هيئت رئيسه اين مجلس بوده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار