جنبش مقاومت اسلامي فلسطين در اقدامي پيشگيرانه و به منظور مقابله با عمليات جاسوسي احتمالي رژيم صهيونيستي ، از پذيرش محموله موشک هاي دوربردي که از ليبي براي آنها ارسال شده بود، خودداري کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ،  روزنامه يديعوت آحارونوت چاپ فلسطين اشغالي با درج اين خبر به نقل از نشريه مصري اليوم السابع   به قلم روي کايس  نوشت :  علت اين تصميم حماس آن بود که مقامات اين گروه احتمال مي دادند تجهيزات رديابي اسرائيل در ميان محموله کشتي کار گذاشته شده باشند. 
بر اساس اين گزارش قرار بود اين محموله از طريق شبه جزيره سينا وارد نوار غزه شود. حماس با طرح اين اتهام که محموله موشکي حاوي تجهيزات رد يابي و ابزار جاسوسي اسرائيل است، ‌از پذيرش آن خودداري کرد. حماس اعلام کرده است  ارتش اسرائيل قادر خواهد بود با استفاده از اين ابزار هم محل محموله و هم کاربران موشک ها را رد يابي کند.   
دراين گزارش به نقل از يک منبع مطلع که با قاچاقچيان سلاح در شبه جزيره سينا ارتباط نزديک دارد، آمده است  اين محموله شامل 28 موشک دوربرد بوده است. 
احتمالا قرار بود  اين موشک ها از مسير يکي از تونل هاي زيرزميني بين رفح و نوار غزه به دست حماس برسد اما يکي از کارشناسان سلاح اين گروه که در مصر با قاچاقچيان ديدار کرده بود از پذيرش آنها خودداري کرد. 
به نوشته اليوم السابع اين کارشناس که از اعضاي گردانهاي عزالدين قسام، شاخه نظامي حماس است تجهيزات رديابي را در داخل موشک ها پيدا کرده بود. 
اخيرا حماس پس از آنکه دريافت برخي از قاچاقچيان سلاح در صحراي سينا اطلاعات معاملات خود را با اين گروه در اختيار مقامات مي گذارند، ارتباط خود را با بسياري از آنها قطع کرد. در اين گزارش  به نام اين افراد اشاره اي نشده است .






برچسب ها: بین الملل ، فلسطین ، لیبی ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار