وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفر "گابی لیون" همتای لبنانی خود به تهران، گفت: در این سفر دو طرف بر تسریع در اجرایی شدن توافق نامه ها و گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از مرکزروابط عمومی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاداسلامی ،"سیدمحمد حسینی" این مطلب را شامگاه یکشنبه در حاشیه ضیافت شام با حضور وزیر فرهنگ لبنان در محل هتل آزادی در جمع خبرنگاران بیان کرد. 
وی با یادآوری اینکه همتای لبنانی وی برای نخستین بار به ایران سفر کرده است، افزود: در دیدار با "گابی لیون " بر اجرایی شدن توافق نامه هایی دو کشور درباره گسترش روابط فرهنگی بویژه در ساخت فیلم، نمایشگاه ها، حضور هنرمندان ایران و لبنان در کشورهای یکدیگر و استفاده از از بسترهای مناسب هنری و ادبی میان تهران و بیروت تاکید شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی میان ایران و لبنان می تواند از تبلیغات سوء و نامناسب دشمن مشترک دو کشور یعنی رژیم صهیونیستی، پیشگیری و آنها را خنثی کند. 
حسینی با یادآوری اینکه سینمای ایران حضور فعالی در لبنان دارد، گفت: حضور سایر بخش های هنری و فرهنگی ایران در لبنان باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی در عین حال تاکید کرد که تبادل فرهنگی، سبب تعالی بخشیدن هنر و فرهنگ دو کشور خواهد شد.
وی همچنین افزود: اراده مسوولان فرهنگی ایران و لبنان بر توسعه روابط و ایجاد بسترهای مناسب به منظور ترجمه کتاب های دو کشور به زبان های عربی و فارسی و برپایی نمایشگاه های مختلف بویژه گفت وگوی ادیان است. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خاطرنشان کرد، ایران و لبنان می توانند بسترهای مناسبی را برای آموزش های فرهنگی، انتقال آثار هنری و دیدار هنرمندان خود از کشورهای یکدیگر فراهم کنند. در واقع این امر سبب توسعه فرهنگ، هنر و نزدیک تر شدن مردم دو کشور می شود.

*** استقبال از آثار هنری و سینمایی ایران در لبنان
ˈگابی لیونˈ وزیر فرهنگ لبنان نیز به خبرنگاران گفت: دو کشور درصدد اجرایی کردن توافق نامه های فرهنگی امضا شده میان خود هستند تا از این طریق گام های بلندتری در توسعه روابط میان تهران و بیروت برداشته شود.
وی با یادآوری اینکه لبنان و ایران از دیرباز روابط بسیار گسترده ای با هم دارند، افزود: تاکنون بیشتر مناسبات دو کشور در زمینه های سیاسی و اقتصادی بوده است اما از این پس تلاش داریم مبادلات فرهنگی را از جمله در بخش های هنری و سینمایی توسعه دهیم.
لیون، با بیان اینکه آثار هنری، سینمایی و همچنین تولیدات فرهنگی ایران در لبنان در نمایشگاه های مختلف مورد استقبال قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در ایران نیز آثار هنرمندان لبنانی به نمایش درآمده است./ي2
برچسب ها: وزیر ارشاد ، لینان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار