نرگس آبيار گفت: نقطه عطفی در فیلم "اشیا از آنچه که فکر می ‌کنید به شما نزدیک ترند" با توجه به وجود ویژگی های لازم در هر فیلمی شاهد نیستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست، نقد و بررسی فیلم سینمایی "اشیا از آنچه فکر می‌کنید به شما نزدیک ترند" با حضور نرگس آبیار کارگردان، حسین قاسمی تهیه کننده، گلاره عباسی بازیگر و کوروش جاهد منتقد سینما شب گذشته در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
در ابتدا نرگس آبیار، کارگردان فیلم "اشیا از آنچه که فکر می‌کنید به شما نزدیک ترند" در خصوص سابقه فعالیت هنری خود گفت: با اینکه در طول فعالیت هنری ام کار مستند انجام دادم اما پیش زمینه ای هم در مورد فیلمهای داستانی و همین طور در فضای ادبیات هم نگاهی گذرا داشته ام.
وی در ادامه با اشاره به بازیگردانی و موسیقی فیلم عنوان کرد: با وجود  اینکه بازیگردانی برای فیلم وجود نداشت مجموعه عوامل بازیگران قابل قبول بودند و با اینکه تاحدودی بازی شاگرد مغازه مرا ناراحت می کرد اما در مورد نقش های عزیز و اتی، اغراق آمیز بودن آنها را تعدیل کردیم.
آبیار در خصوص انتخاب بازیگران نیز افزود: انتخاب بازیگران فیلم برای اینکه نیازی به گریم سخت نباشد متناسب با سن و سال کاراکترها بوده است تا بلکه شخصیت ها برای مخاطبان تصنعتی تصور نشود.
وی افزود: نقطه عطفی در فیلمم نمی‌بینم و هر فیلمی برای سنخیت داشتن ویژگی هایی دارد که شکستن بشقاب در این فیلم بهانه ای برای پیش روی ادامه داستان بوده است.
وی در خصوص نماد و مضمون اصلی فیلم "اشیا از آنچه که فکر می‌کنید به شما نزدیک ترند" اظهار داشت: زندگی پر از نماد است و نماد پسربچه در این فیلم زندگی است که حضور او باعث تغییر شخصیت "لیلا" می شود که مخاطب آشنا با نوع زندگی "لیلا"، قادر به ارتباط برقرار کردن با این کاراکتر است.
حسین قاسمی تهیه کننده در خصوص همکاری خود با کارگردان فیلم اولی گفت: در مستندهای تولیدی با او همکاری داشتم و  بعد از چند تجربه خوب و نگارش فیلمنامه "اشیا از آنچه که فکر می کنید به شما نزدیک ترند" توسط خود کارگردان، همکاری مجدد را با وجود ریسک بالا در جهت کارگردانی اولین فیلم برایم راحت کرد.
بعد از تهیه کننده، "گلاره عباسی"، بازیگر نقش "لیلا" در حضور خود با آبیار عنوان کرد: همکاری با کارگردان زن و همچنین قصه زندگی "لیلا" دلیل حضور من در این فیلم بود و با توجه به تعامل قابل تحسین با کارگردان همکاری لذت بخشی را برایم به وجود آورد.
وی در خصوص نقش "لیلا" اظهار داشت: برشی از زندگی لیلا با توجه به دور بودن حالات زندگی او با من و همچنین حس مادر بودن و عواطف مادرانه انگیزه بالایی را برای بازی دراین نقش برایم به وجود آورد.
در پایان کوروش جاهد، منتقد سینما نیز در خصوص فیلم عنوان کرد: این فیلم دغدغه های جدی از اجتماع امروز را بیان می کند و فضای درونی‌ آن توانسته با پرداخت به جزئیات صمیمتی را در آن خلق کند./ي2
برچسب ها: آبیار ، سینما ، اشیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.