مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: تا عید مرحله بتن‌ریزی باند اصلی فرودگاه بین‌المللی تبریز آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علی رستمی اظهار کرد: در حال حاضر بازسازی این باند با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی اتمام عملیات‌های زیرسازی را از جمله اقدامات انجام شده اعلام کرد و گفت: لایه‌ای زیرسازی و زهکشی در حال اتمام و لوله‌گذاری سیستم روشنایی انجام شده است.

رستمی در مورد وضعیت اعتبارات این طرح فرودگاهی گفت: تاکنون 70 میلیارد ریال از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور اعتبار برای این طرح تزریق شده است.

 این مقام حوزه حمل و نقل هوایی کشور اضافه کرد: اعتبار کل بازسازی باند اصلی فرودگاه تبریز 300 میلیارد ریال برآورد شده که از این میزان، 200 میلیارد ریال برای برای امور عمرانی این طرح و 100 میلیارد ریال هم برای سیستم روشنایی برآورد شده است.

با توجه به استفاده مکرر طی سالیان طولانی از باند اصلی فرودگاه بین المللی شهید مدنی (تبریز) رویه آسفالت این باند برای استفاده های فرودگاهی جهت نشست و برخاست هواپیما جوابگو نبوده و حتی در شرایطی می‌توانست خطرساز باشد و به همین منظور بهسازی این باند از 4 ماه پیش آغاز شد و با توجه به بهره‌برداری از باند دوم فرودگاه تبریز در اواخر سال گذشته تاکنون خدمات فرودگاهی در تبریز با استفاده از ظرفیت این باند ارائه می‌شود.
برچسب ها: باند ، فرودگاه ، عید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.