رییس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان گفت: یک چهارم مساجد استان دارای کانون است که در این زمینه رتبه اول کشوری را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی دیروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت 18اسفند سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید یک چهارم مساجد استان دارای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد باشد که اکنون این تعداد در اصفهان محقق شده است.

وی افزود: از سال 71 تا سال84 تنها 114 کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور دایر بود که از سال 84 با روی کارآمدن دولت نهم تا آخر سال 91 این رقم به یکهزار 428 کانون فرهنگی رسیده است.

مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: در بحث کتابخانه های مساجد این آمار قبل از سال 84 معادل 65 کتابخانه بود ولی امروز به بیش از 803 کتابخانه رسیده است.

وی گفت: در گذشته تنها در 700 مسجد برنامه تلاوت نور برگزار می شد ولی از سال 84 تاکنون این آمار به بیش از سه هزار مسجد در استان رسیده است.

حجت الاسلام معتمدی افزود: اکنون 45 کانون تخصصی با 22 موضوع در استان به اعضای خود وسایر کانونهای فرهنگی هنری خدمت رسانی می کنند.

رییس کانونهای فرهنگی و هنری مساجد اصفهان برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری را از دیگر اقدامات کانون اعلام و تصریح کرد: امسال بیش از پنج هزار نفر در جشنواره قرآن و هزاران نفر در جشنواره هنرهای تجسمی شرکت کردند.

وی با تاکید بر اینکه باید جوانان با سلایق مختلف به مسجد جذب شوند، افزود: برنامه های هنری راهی برای جذب افراد مختلف به سمت مسجد است.

وی برگزاری جشنواره های سرود را فرصتی مناسب برای تربیت گروههای حرفه ای سرود عنوان کرد و افزود: این گروهها می توانند با ارائه مضامین خوب در قالب سرود جایگزین مناسبی به جای برخی گروههای کنسرت باشند.

حجت الاسلام معمتدی چاپ اطلس فرهنگی را از دیگر برنامه های کانونهای فرهنگی و هنری مساجد اعلام و بیان کرد: جلد اول این اطلس سال گذشته منتشر شد و جلد دوم وسوم آن امسال تدوین شده است و در سال آینده منتشر می شود/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.