مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان از پایین بودن میانگین بهره مندی مناطق حفاظت شده استان نسبت به میانگین کشوری از کارشناسان و محیط بانان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، قادری در دومین یادواره شهدای محیط بان استان، گفت: بدون تردید محیط بانان کردستان به دلیل شرایط نامساعد جوی و موانع سخت جغرافیایی از فعال ترین محیط بانان کشور به شمار آمده و در این مسیر نیز سختی ها و مشکلات مضاعفی را تحمل می کنند.
وی افزود: تقدیم چهار شهید والامقام از بین کارکنان حفاظت محیط زیست استان نشان از ایثار، فداکاری و جانفشانی همیشگی محیط بانان و کارکنان این نهاد خدمتگزار بوده و امید است این روحیه همچنان حفظ و ارتقا یابد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان اضافه کرد: بر اساس استانداردهای جهانی باید برای هر 10هزار هکتار ارای حفاظت شده 2 نفر کارشناس و 4 نفر محیط بان وجود داشته باشد اما این میزان در کشور 84صدم درصد کارشناس و 2 نفر محیط بان بوده و در استان کردستان 2دهم درصد کارشناس و 4دهم درصد محیط بان است.
قادری گفت: این میانگین پایین نشان از کمبود نیروی انسانی در مناطق حفاظت شده و ضرورت تأمین نیروی انسانی در این مناطق بوده و امید است با نگاه ویژه مسئولان استانی این مهم در سریع ترین زمان ممکن رفع شود./ع
برچسب ها: محیط بان ، شهدا ، مسئولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.