مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: رویکرد سازمان تامین اجتماعی در تمام کشور رویکرد بیمه‌ها اجتماعی است و در سال‌های اخیر در ارتباط با گسترش دامنه‌های تامین اجتماعی اتفاقات خوبی افتاده است.


به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد قوامی  در همایش آموزش استاد و شاگردی به شیوه‌های نوین  گفت: طبق آمار تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی سالجاری 2 برابر تعداد آنها در سال گذشته و در این زمینه رشد خوبی در خراسان‌رضوی به وجود آمده که نسبت به میانگین کشوری نیز میزان بالاتری دارد.

وی تاکید کرد: این آمارها نشان‌دهنده این است که در سازمان تامین اجتماعی خراسان‌رضوی اقدامات مناسبی انجام شده و این سازمان در مقوله‌های دیگر مانند استاد شاگردی نیز وارد شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌رضوی ادامه داد: در گذشته مقوله استاد و شاگردی در به اشکال دیگر در سازمان تامین اجتماعی وجود داشته و برای افراد کارورزی، دوره‌های فنی و تولیدی و صنعتی را در نظر گرفته‌ایم.

قوامی افزود: به عنوان مثال برای دانش‌آموزان در تابستان خروج ار لیست بیمه در نظر گرفته شده است تا این افراد بتوانند در تابستان‌ها به کارآموزی بروند و حرفه‌هایی را در قالب استاد و شاگردی بیاموزند.

وی با اشاره به طرح جدید سازمان تامین اجتماعی در مورد آموزش‌های استاد و شاگردی تصریح کرد: در حال حاضر نیز طرح بزرگی برای آموزش‌های استاد و شاگردی تدوین شده که در آن تمهیداتی را برای صاحبان مشاغل در نظر گرفته شده است تا بتوانند به نیروهای کار آموزش بدهند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌رضوی در ارتباط با شرایط کاری شاگردهایی که در این طرح ذکر شده‌اند بیان کرد: این افراد شامل قانون کار نمی‌شوند حداق آموزش در مورد آنها 2 برابر استانداردهایی است که تامین اجتماعی در نظر می‌گیرد و حداکثر زمانی که این افراد می‌توانند به عنوان شاگرد در یک واحد بدون بیمه مشغول باشن 2 سال است.

قوامی ادامه داد: این افرا حداقل باید 15 سال سن داشته باشند و در لیست بیمه‌ای واحد صنفی که در آن مشغول به کار هستند و یا واحدهای صنفی دیگر وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به مزیت‌هایی که طرح استاد و شاگردی برای افراد در بر دارد یادآور شد: مهم‌ترین مزیت طرح استاد و شاگردی زمینه اشتغال مستمر و طولانی مدت افراد را فراهم می‌کند.

 

 

 

برچسب ها: مزیت ، مهم ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.