تهيه کننده و کارگردان فيلم ارگو در صورت سفر به ايران و آشنايي با ملت بزرگ ايران از توليد چنين فيلمي عذرخواهي خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، فريد زکريا در مصاحبه با محمد خزاعي گفته نظر شما درباره فيلم آرگو چيست؟

خزاعي گفت از اينکه اين مسئله را به درستي يادآوري کرديد ممنون هستم. من پنج سال عضو هئيت داوران فيلم در ايران بودم. از نظر فني اگر من يکي از داوران بودم، بايد بگويم که اين فيلم، بسيار ضعيف بود. البته نمي خواهم بگويم که خيلي ضعيف بود به طوري که نمي توانست با فيلمهاي ديگري که در هاليوود توليد مي شود رقابت کند اما در مقايسه با فيلم لينکولن و زندگي پي و بينوايان، فيلم آرگو شايستگي دريافت جايزه اسکار را نداشت. بعلاوه اشتباهات زيادي در اين فيلم وجود دارد. براي مثال شما با فرهنگ ما آشنا هستيد، حتي تهيه کننده يا کارگردان ، آنها اصلا با فرهنگ ايران آشنا نبودند. شما مي دانيد در ايران وقتي به کسي مي رسيد از واژه سلام استفاده مي کنيد و وقتي از او جدا مي شويد از کلمه خداحافظي استفاده مي کنند. در اين فيلم جايي که بايد از خداحافظي استفاده کند از سلام استفاده مي کرد. اين نشان مي دهد که حتي تا اين حد نيز تهيه کننده يا کارگردان با فرهنگ ايران آشنا نبوده اند. صادقانه بگويم، همه کساني که در ايران اين فيلم را ديده بودند ، احساس مي کردند آمريکاييها به آنها توهين کرده اند.  اين فيلم هم از نظر سياسي و هم از نظر فني غلط بود و من فکر مي کنم تهيه کننده اين فيلم ، آنطور که شنيده ام ،که به عنوان سفير صلح شناخته مي شود، بايد از تهيه چنين فيلمي شرمنده باشد، فيلمي که از نظر فني و سياسي غلط بود و به ملت بزرگي مثل ايران توهين مي کند. من دوست دارم تهيه کننده و کارگردان اين فيلم را براي سفر به ايران دعوت کنم و آنها بعد از اينکه به ايران آمدند از ملت بزرگ ايران براي توليد چنين فيلم ضعيفي عذرخواهي خواهند کرد. 

برچسب ها: خزاعی ، ایران ، آرگو ، سازمان ملل ، argo ، khazaii
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار