کم کم داره زمستون بار سفر می بنده و بهار با همه ی زیبایی هاش از راه می رسه ,در آستانه نوروز هم سفر ها و گشت و گذار آغاز می شه که در این بین خراسان جنوبی مانند همیشه میزبان مسافران نوروزی است .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند , تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای تفریح و مسافرت است هموطنانمان برای اینکه از سفرشون لذت ببرند به استانهایی سفر می کنند که جاذبه های گردشگری داشته باشد و یا آثار تاریخی و طبیعی اش زبانزد خاص و عام باشد یکی از ان استانها خراسان جنوبی سرزمین طلای سرخه .

بنا به این گزارش , سرزمین خراسان جنوبی در طول تاریخ هزاران ساله خود بستر افتخارات فراوانی بوده است که آن هم به علت قابلیت‌های‌ بی نظیر این خطه است.

خاک گرم این دیار بستری مناسب برای شکوفایی گل های زعفران(طلای سرخ ) و دامن پر مهرش همچون مادری مهربان پرورش دهنده‌ علما، فضلا و عرفای بسیار گران مایه است.

خراسان جنوبی از پیشینه تاریخی بلندی برخوردار است بطوریکه بیش از 670 اثر تاریخی فرهنگی , معنوی و طبیعی آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که باغ و عمارت اکبریه یکی از آثار ثبت شده در فهرست میرلث جهانی خود گواهی بر فرهنگی متمدن این منطقه است

این خطه از کشورمان ایران علاوه بر جاذبه های تاریخی از جاذبه های طبیعی فراوانی نیز برخورداراست. روستاها و مناطق نمونه گردشگری استان می تواند مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گیرد که منطقه نمونه گردشگری بند دره در بیرجند؛ منطقه نمونه گردشگری باغستان- آبگرم فردوس؛ منطقه نمونه گردشگری شهر تون فردوس؛ منطقه نمونه گردشگری مصعبی کریمو در سرایان؛ منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاینی؛ روستای هدف گردشگری افین قاین؛ روستای هدف گردشگری ماخونیک سربیشه؛ روستای هدف گردشگری چنشت؛ روستای هدف گردشگری فورگ درمیان؛ روستای هدف گردشگری خور؛ مجتمع آبدرمانی آبگرم لوت؛ مجتمع آبدرمانی آبترش سربیشه؛ مجتمع آبدرمانی آبگرم فردوس، مناطق گردشگری کویرنوردی دهسلم نهبندان، همت آباد قاین، بشرویه و سرایان و ... نمونه هایی از این مناطق دیدنی و گردشگری استان خراسان جنوبی به شمار می آیند.

اما گردشگران نوروزی اگه هنوز استانی را برای مسافرت انتخاب نکردین خراسان جنوبی با طبیعتی گرم و نعمت‌های فراوانش با مردمی مهربان و صمیمی همراه با عطر جانبخش گل‌های زعفران در شرقی ترین نقطه‌ کشورمان ایران میزبان شما گردشگران مسافران نوروزی است ./س

برچسب ها: سرزمین ، طلای ، سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.