معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از برگزاری جشن نهال‌کاری در پنج شهرک صنعتی این استان در هفته منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، سید مصطفی هاشمی در آستانه هفته منابع طبیعی اظهار داشت: با برگزاری جشن نهال‌کاری در شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز، اقلید یک، فیروزآباد، فتح‌آباد مرودشت و لامرد در مجموع بیش از 3 هزار و 800 درخت و درختچه کاشته می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح‌ها در مجموع بیش از 3.6 هکتار به مساحت فضای سبز شهرک‌های صنعتی این استان افزوده می‌شود.

هاشمی انجام عملیات خاکی به حجم 880 متر مکعب و اجرای عملیات آبیاری قطره‌ای به طول 9.5 کیلومتر را از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای توسعه فضای سبز در این پنج شهرک صنعتی اعلام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی بدون در نظر گرفتن الزامات زیست‌محیطی و توجه به فضای سبز، توسعه‌ای پایدار نیست، گفت: به خاطر اهمیت موضوع، اجرای طرح‌های فضای سبز و نهال‌کاری در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: با فعالیت‌های انجام شده در بیش از 330 هکتار از فضای شهرک‌های صنعتی این استان برنامه توسعه فضای سبز و نهال‌کاری انجام شده است.

معاون عمران و محیط زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین گفت: بر اساس آمار تاکنون بیش از 341 هزار درخت کاشته شده و 75 هزار متر مربع نیز گل‌کاری و چمن‌کاری شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد بوستان صنعتی نیز در شهرک‌های صنعتی این استان در حال انجام است که نقش مهمی در توسعه فضای سبز شهرک‌های صنعتی دارد.

هاشمی بر اجرای طرح‌های آبیاری نوین در شهرک‌های صنعتی با هدف مصرف بهینه آب تاکید و تصریح کرد: در این زمینه تاکنون 315 کیلومتر شبکه آبیاری قطره‌ای اجرا شده است.

ویژه برنامه‌های هفته منابع طبیعی از 15 تا 21 اسفند ماه جاری در استان فارس برگزار می‌شود./س

برچسب ها: کاشت ، نهال ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.