استاندار خراسان رضوي گفت: مديريت استان در جهت فراهم آوردن امكانات براي هر چه با شكوه‌تر برگزار شدن كنگره شهيد امير سپهبد صياد شيرازي، آمادگي کامل دارد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حسين فروزان مهردر جلسه شوراي سياست‌گذاري كنگره شهيد امير سپهبد صياد شيرازي با اشاره به فرموده امام راحل(ره) كه «شهدا شمع محفل بشريتند»، اظهار كرد: این شهيد والامقام تنها متعلق به خطه شهید پرور خراسان رضوي نيست، بلكه به تمام عالم بشريت تعلق دارد.

وی با بيان اينكه مرزهاي انقلاب اسلامي عقيدتي است و به محدوده هاي جغرافيايي ختم نمي شود، افزود: در برگزاري يادواره‌های شهدا، بايد با نگاه ملي برنامه ريزي شود.

استاندار خراسان رضوي در ادامه، با اشاره به مجاهدت ها و رشادت های شهید صیاد شیرازی و نقش تعیین کننده وی در دوران دفاع مقدس، از این شهید بزرگوار به عنوان نماد ايثارگري ياد كرد و گفت: اطاعت محض از ولايت فقيه از مهمترين و بارزترين

ويژگي هاي اين شهيد بزرگوار بود.

وی تمام دستاوردهای نظام مقدس اسلامی در عرصه های مختلف علمی،فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را مرهون از خودگذشتگی و جان فشانی های شهدا دانست و بر تلاش همه جانبه مسوولان در جهت تحقق آرمان های متعالی انقلاب، امام راحل و شهدا تاکید کرد.

فروزان مهر از آمادگي كامل استان براي فراهم آوردن امكانات در راستاي هر چه با شكوه تر برگزار شدن كنگره شهيد صياد شيرازي خبر داد.

استاندار خراسان رضوي خاطرنشان كرد: در برگزاري این كنگره، نبايدتنها جنبه شکلی مراسم مورد توجه قرار گیرد، بلكه باید در جهت عمق بخشيدن به محتوا وتلاش در جهت ارتقاي سطح كيفي برنامه ها به موازات بالا بردن كميت آنها اقدام شود.

وي اظهار كرد: در شرايط كنوني كه دشمن با تهاجم فرهنگي سعي درانحراف نسل جوان دارد، جوانان بيش از هر زماني نياز به الگو پذيري دارند كه شهدا بهترين

و متعالي ترين الگو هستند و مي توانند ما را در مسير صحيح هدايت نمایند.

استاندار خراسان رضوي در ادامه، از رسانه به عنوان مهمترين ابزارمهندسي افكار عمومي یاد کرد و خواستار استفاده بهتر و مطلوب تر از آن در جهت فرهنگ سازي، آگاهی بخشي و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در میان قشرهای مختلف جامعه شد.

فروزان مهر به استفاده از روش های مختلف مانند تهيه زندگي نامه شهيد صياد شيرازي در قالب توليد فيلم، پویانمایی و بازي هاي رايانه اي و ثبت خاطرات

در قالب کتاب از سوی تمامي دستگاه هاي اجرايي عضو شوراي سياست‌گذاري كنگره شهيد اميرسپهبد صياد شيرازي تاکید کرد.

وی خاطرنشان كرد: استفاده از ظرفيت دانش آموزي و آموزش شخصيت شناسي این شهيد والامقام در میان این قشر پویا، توانمند و آینده ساز، در نهادينه كردن فرهنگ ايثار و شهادت بسیارتاثيرگذار می باشد.

فروزان مهر بر استفاده از تمامی ظرفیت ها و منابع دستگاه هاي اجرايي عضو شورا تاکید کرد و خواستار ایفای نقش جدی آنان در جهت بهتر برگزار شدن این کنگره گردید.

استاندار خراسان رضوي در پايان از مديران دستگاه هاي اجرايي استان خواست تا از فرصت خدمت در نظام اسلامی براي تحقق آرمان و اهداف شهدا استفاده كرده و در جهت نهادينه كردن آن در جامعه بيش از گذشته تلاش نمایند به گونه اي كه شرمنده آنان نباشيم.

یادآوری می شود: در ابتداي اين جلسه، امير «محمد كاظم تارخ» فرمانده قرارگاه منطقه‌اي

ارتش در شمال شرق كشور گزارشي از روند فعاليت و اقدامات صورت گرفته ذيل دبیرخانه كنگره

از سوی كميته هاي 9 گانه، ارائه نمود./س

 


برچسب ها: اطاعت ، محض ، ولایت ، فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.