استاندار كهگیلویه وبویراحمد با بیان اینكه در طرح جابه جایی واحدهای شن و ماسه حاشیه رودخانه بشار سختی های زیادی را تحمل كرده ام ولی درعین حال خوشحال هستم، گفت:پیروز واقعی دراین زمینه مردم ،طبیعت ومحیط زیست بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران یاسوج، دكتر سید 'حسین صابری' در نشست خبری افزود: در مساله جابه جایی واحدهای شن و ماسه تنها به وظیفه خود كه همانا حمایت از حقوق مردم ، بیت المال و اجرای قانون بوده است، عمل كرده ام.
وی با اشاره به جنجال ها و اتفاقات رخ داده در پس لرزه جابه جایی این تعداد واحد شن و ماسه، اظهار كرد: آنچه كه مسلم است عده ای با بی رحمی و بی مروتی اقدام به تخریب محیط زیست ، آلوده كردن رودخانه ، تضییع حقوق مردم و نابودی طبیعت بكر و خدادادی حاشیه رودخانه زیبا و دلربای بشار می كردند.
صابری افزایش خیره كننده قیمت شن و ماسه در سطح استان را یادآور شد واظهار كرد: این افزایش قیمت ها به هیچ وجه منطقی نیست و ربطی هم به مساله جابجایی كارخانه های شن و ماسه نداشته است.
وی با بیان اینكه برخی مردم در تماس ،مراجعه و حتی شكایت، دلیل اصلی در افزایش قیمت مصالح ساختمانی را جابهجایی كارخانه های شن و ماسه و طولانی شدن مسافت ها دانسته اند، افزود: هم اكنون قیمت شن و ماسه در برخی شهرستان ها نیز افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.
وی با طرح این سوال كه آیا افزایش قیمت شن و ماسه در برخی شهرستان ها نیز مبنی بر جابهجایی كارخانه ها بوده است یا دلایل دیگری از جمله عدم نظارت و بی انصافی نیز دخیل بوده است، افزود: به نظر می رسد مشكل اصلی مساله شن و ماسه نیست، بلكه یك بازی سیاسی است.
استاندار كهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اكنون شش كارخانه شن و ماسه اعم از رودخانه ای و كوهی در نقاط مختلف شهرستان بویراحمد فعال است.
وی عنوان كرد: با توجه به بازدیدهای میدانی كه از هر یك از این كارخانه ها داشتم توانایی برآورده كردن نیاز های شن و ماسه تا حتی نیمه سال آینده در این واحدها وجود دارد.
وی اظهار كرد: البته برخی ها با ترفندهای مختلف به دنبال نگه داشتن و عدم عرضه مصالح خود بودند كه با تذكرات و هشدارهای جدی در روزهای اخیر قرار است تا هفته آینده اقدام به فروش كنند.
استاندار كهگیلویه وبویراحمد گفت: شایعه شده بود كه هم اكنون هیچ كارخانه شن و ماسه ای در یاسوج فعال نیست و مردم مجبور هستند تا از شهرهای دیگر با قیمت هر تنی حدود 15 هزار تومان اقدام به تهیه شن و ماسه مورد نیاز خود كنند.
وی افزود: با رصدی كه در این زمینه انجام شد برخی از رانندگان یاسوجی در برخی از كارخانه های شن و ماسه این شهرها مشغول هستند و هنگام غروب و در بازگشت به منزل خود نیز اقدام به بارگیری بیش از 10 تن شن و ماسه برای افرادی خاص با قیمت های بالا می كنند كه این مساله موجب نگرانی در اذهان عمومی شده است.
استاندار كهگیلویه وبویراحمد بر اجرای دقیق قانون، رعایت عدالت و ارایه خدمات صادقانه و رضایت مندی مردم تاكید كرد./س

برچسب ها: محیط ، زیست ، ماسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.