مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از احیاء و بازسازی ۵۵ مسجد تاریخی با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

محمدرضا رضایی در جریان بازرسی و ارزیابی، بازرس وزارت کشور از این سازمان، با اشاره به تشکیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال 84 اظهار داشت: این اقدام در راستای افزایش رونق گردشگری با توجه به فرهنگی بودن سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ساختار کویری خراسان جنوبی تصریح کرد: در دیدگاه اول کویر به عنوان یک منطقه ناامن تلقی می شود، اما این استان در زمینه کویر مناطق منحصر به فرد در کشور است که می تواند زمینه توریستی را فراهم کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از ثبت 700 اثر تاریخی در دولت نهم و دهم خبرداد و افزود: همچنین 700 اثر دیگر شناسایی شده که بزودی ثبت می شوند.

وی از احیاء و بازسازی 55 مسجد تاریخی از سال جاری تاکنون خبرداد و گفت: برای بازسازی این مساجد اعتبار برابر با یک میلیارد و 700میلیون تومان هزینه شده است.

رضایی، برگزاری جشن بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، افتتاح مجتمع آب درمانی آبترش سربیشه، افتتاح ایستگاه آب رسانی به منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین، افتتاح موزه مردم شناسی فردوس را از اقدامات انجام گرفته در سال جاری ذکر کرد./س

برچسب ها: بازسازی ، مسجد ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.