وزير آموزش تشكيلات خودگردان فلسطين روز گذشته اظهار داشت كه آن وزارتخانه معلماني را كه برخلاف نظر اتحاديه دبيران در كرانه باختري دست به اعتصاب زده اند را تنبيه خواهد كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري معا، "محمد ابوزيد" در ادامه افزوده است كه بيش از 4 هزار نفر از معلمان در كرانه باختري برخلاف نظر اتحاديه دبيران به دليل عدم پرداخت حقوق معوقه شان دست به اعتصاب زده اند.

وي در ادامه افزوده است كه اين دسته از معلمان با تبعيد طولاني مدت و راندن از خانه و كاشانه شان مجازات خواهند شد.

وي افزود در صورتي كه اين گروه از معلمان اعلام نمايند كه به نظر اتحاديه دبيران احترام خواهند گذاشت و دست از اعتصاب بر مي دارند به سركار و خانه و كاشانه خود باز خواهند گشت.

به گفته وي، كميته اي براي شناسايي كاركناني كه معلمان را به اعتصاب تشويق كرده اند تشكيل شده است.

ابوزيد در ادامه خاطر نشان ساخته "اين تنبيه هدف نيست بلكه تلاشي است براي آنكه روند آموزشي به مسير درست خود بازگردد."

وي اظهار داشت به دليل ساعتهايي كه براي اعتصاب كاركنان بخش آموزشي از دست رفته اند برنامه اضافه كاري را براي آنان تا پايان ترم جاري تحصيلي در نظر خواهد گرفت و همچنين افزوده است "در صورت لزوم وزارتخانه ترم تحصيلي را يك هفته تمديد خواهد نمود."

پيش تر بسياري از دبيران در كرانه باختري تصميم اتحاديه معلمان را مبني بر پايان اعتصاب رد كرده بودند. اتحاديه دبيران اظهار داشته بود كه با مقامات تشكيلات بر سر پرداخت حقوق معوقه كاركنان بخش آموزشي به توافقاتي دست يافته است.



برچسب ها: اعتصاب ، تشکیلات ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار