رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان از اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاييب اشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، وحید قدس گفت: با توجه به افزایش چشمگیر تقاضا و مصرف فرآورده‏های دامی در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان طرح تشدید نظارت بهداشتی را آغاز کرده است و تا 15 فروردین ادامه دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان  گفت: این طرح با بسیج نیروها و امکانات و با هدف حفظ و حراست از بهداشت عمومی و سلامت مردم در قالب اکیپ‏های سیار در دو نوبت صبح و عصر اجرا می‏شود.

قدس گفت: در این طرح از همه مراکز تهیه، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‏های دامی از جمله قصابی‏ها، مرغ‏فروشی‏ها، رستوران‏ها، آشپزخانه‏ها، سردخانه‏ها و کشتارگاه‏های دام و طیور بازدید می‏شود و با تخلفات برخورد قانونی صورت می‏گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان بازدیدهای مشترک و همکاری مستقیم کارشناسان دامپزشکی و مرکز بهداشت را از ویژگی‏های طرح امسال دانست.

قدس از همشهریان و مسافران تقاضا کرد که فرآورده‏های دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و معتبر تهیه و از خرید گوشت بدون مهر دامپزشکی و مرغ فاقد بسته‏بندی خودداری کنند و دقت لازم را در نحوه و شرایط نگهداری مواد پروتئینی خریداری شده به عمل آورند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان افزود: مردم ماهی قرمز مورد نیاز خود را نیز از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و ضوابط بهداشتی و شرایط نگهداری ماهی قرمز را رعایت کنند.

قدس یادآور شد: شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان با شماره تلفن‏های 3321071 و 3323071 آماده دریافت گزارش‌های مردمی و پاسخگویی به سئوالات همشهریان گرامی است./ج1

برچسب ها: سمنان ، دامپزشک ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.