طبق اطلاعات طرح پایش ملی سلامت روان که در کشور انجام شده 23/6 درصد مردم مبتلا به یک اختلال روان هستند.

دکتر محمد علی ناسمی، رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در سال 89 و 90 یک تحقیق کشوری تحت عنوان طرح پایش ملی سلامت روان انجام شد که براساس این پایش به طور میانگین 23/6 درصد افراد کشور در رنج سنی 16 تا 64 سال حداقل مبتلا به یک اختلال روانی هستند که نیاز به درمان دارند.
براساس این تحقیق میزان زنان مبتلا بیشتر بوده است.

وی گفت: سوء مصرف مواد هم یکی از اختلالات روانی است که طبق آمار سازمان مبارزه با مواد مخدر براساس یک تحقیق افراد بین رنج سنی 15 تا 64  2/65 افراد مواد مصرف می کنند که این معادل 1/5 میلیون نفر است.

ناصحی در خصوص این که آمار بیماران مراجعه کننده به روانپزشک چطور است عنوان کرد: اکثر قریب به اتفاق مردم در مورد بیماری های مهمی به پزشک مراجعه می کنند ولی آمار مراجعه کنندگان به روانپزشک در خصوص بیماری های روحی و روانی بسیار کم است در واقع خیلی از افراد یا مراجعه نمی کنند یا اگر هم مراجعه کنند تحت درمان کامل قرار نمی گیرند.

وی تاکید کرد: حدود 50 درصد بیماران مبتلا به اختلاف روان به روانپزشک مراجعه می کند که تنها 18% آنها درمان کامل را دریافت می کنند.

مدیرکل اداره سلامت روان خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ سازی و سوق دادن سازمانهای بیمه برای تحت پوشش قرار دادن خدمات و داروسازی روحی نیز تلاش کرد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار