رییس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران با رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کرواسی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، جبار کوچکی‌نژاد رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی در دیدار با "ملادن نوواک" رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران با اشاره به پیشینه خوب مناسبات دوستانه دو کشور بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندنی‌های دو کشور تاکید کرد و افزود: انتظار ما این است که مناسبات دوستانه دو کشور در همه زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد و این مهم در پرتو افزایش تعاملات میان مردم و مسئولان ایران و کرواسی قابل تحقق است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور، افزایش ارتباطات دوستانه پارلمانی به ویژه میان گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و کرواسی را ضروری دانست و گفت: افزایش ارتباط میان مجالس دو کشور به ویژه در سطح گروه‌های دوستی پارلمانی گام مهمی در گسترش مناسبات دوستانه دوجانبه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استفاده نشده در روابط ایران و کرواسی محسوب می‌شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی در ادامه با ناکافی دانستن سطح فعلی مبادلات اقتصادی دو کشور خواستار تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های تجاری و بازرگانی و گسترش آن به دیگر عرصه‌ها شد.

کوچکی‌نژاد در ادامه، گسترش همکاری‌های علمی و فنی ایران و کرواسی را موجب توسعه و پیشرفت دو کشور در عرصه‌های مختلف دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی از گسترش مناسبات دوستانه دوجانبه ایران و کرواسی در عرصه‌های مختلف حمایت می‌کند.

«ملادن نوواک» رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و ملاقات با تعدادی از مقامات و مسئولان کشورمان، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های مردم ایران در زمینه فناوری‌های نوین از جمله صنایع هوا و فضا را تبریک گفت.

وی گفت: گسترش روابط علمی و دانشگاهی میان دو کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران با اشاره به استفاده صلح‌آمیز کشورمان از انرژی هسته‌ای خاطرنشان کرد: کرواسی از حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای توسط ملت ایران حمایت می‌کند.

ملادن نوواک ضمن با اهمیت دانستن همکاری‌های پارلمانی در تسهیل و گسترش روند همکاری‌های دوستانه دو کشور در عرصه‌های گوناگون گفت: پارلمان کرواسی از گسترش روابط دوستانه با مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار