هوشنگ نصیرزاده درباره ساماندهی وضعیت کارگزاران داخلی در فوتبال ایران به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، وی در این باره  گفت: قبل از هر چیز از فدراسیون جهانی فوتبال استعلام شد و آنها نیز طی نامه ای در 15 مارچ، با دو امضای عمر اونگارو، رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فیفا و مارکو ویلجر رئیس امور حقوقی فیفا به فدراسیون ایران پاسخ دادند که برای ساماندهی وضعیت کارگزاران داخلی می توانید آیین نامه ای که به دستور العمل فیفا نزدیک باشد تهیه کرده و آنها را دسته بندی کنید.آنها در این نامه به صراحت نوشتند که ایجاد کارگزاران داخلی برای فعالیت در نقل و انتقال بازیکنان در داخل کشور به موازات وجود کارگزاران فیفا، منع قانونی ندارد و کشور ایران می تواند این موضوع را به طور جدی دنبال کند.

وی ادامه داد: پس از وصول موافقت فیفا، آیین نامه ای که 2 سال پیش نوشته شده بود با همکاری رئیس فدراسیون فوتبال، دبیرکل فدراسیون ، رئیس حراست فدراسیون و رئیس امور بین الملل فدراسیون فوتبال مورد بازنگری نهایی قرار گرفت و در هیات رئیسه به تصویب رسید و مقرر شد این افراد نسبت به ثبت یک شرکت اقدام کرده و سپس در امتحانات فدراسیون که مواد آن از آیین نامه نقل و انتقالات، آیین نامه انضباطی و اساسنامه فدراسیون است شرکت کرده و بعد از تایید صلاحیت، توسط مراجع مربوط و معرفی دفتر کار و سپردن ضمانت نامه به کار کارگزاری که همان مطابقت با قانون تجارت در کشور است فعالیت کنند.

نصیرزاده در ادامه گفت: از این به بعد کارگزاران به همراه بازیکنان طرف قرارداد خود به باشگاه مراجعه می کنند و پس از گفت و گو و عقد قرارداد، کارگزار داخلی هم باید همانند بازیکن باشگاه قرارداد را امضا کند. حتی الزام شده هیچ بازیکنی بدون کارگزار با باشگاهها وارد مذاکره نشود و اگر بازیکن به کارگزار نیاز ندارد، باید بازیکن به سازمان لیگ عدم نیاز به کارگزار را گزارش دهد. با این روش هیچ کارگزاری که از فدراسیون مجوز نگرفته و موسسه خود را به ثبت نرسانده و فاقد گواهینامه است، نمی تواند در ورزش فوتبال در امرنقل و انتقالات فعالیت کند. این کارگزاری شامل حال کاریابی برای بازیکن و حتی مربی است و بازیکن باید 10 درصد از مبلغ قرارداد خود را هر وقت مطالباتش را دریافت می کند به کارگزار بپردازد. اما وقتی بازیکن تنبیه مالی می شود از وجوه دریافتی کارگزار کم نمی شود و هر وقت تشویق مالی هم بشود، به دریافتی کارگزار اضافه نخواهد شد.

سرپرست کمیته حقوقی و تدوین مقررات در پایان گفت: این امیدواری وجود دارد که تمام کارگزاران تحت کنترل فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته رسیدگی  به تخلفات قراربگیرند. در این دستور العمل آمده که کارگزار نمی تواند عضویت فدراسیون، کمیته ها، دپارتمان ها و عضویت در هیاتهای فوتبال و باشگاهها و رسانه ها را داشته باشد.

در بخش تنبیهات، در صورت تخلف از مفاد آیین نامه، لغو پروانه کارگزاری را به فدراسیون اجازه داده است.در واقع اجرای این آیین نامه برای ساماندهی و هدفمند کردن و شناسنامه دار شدن کلیه کارگزاران و واجدین شرایط است. مفاد این آیین نامه برای اینکه افراد خود را با آن تطبیق بدهند روی سایت فدراسیون فوتبال، قبل از پایان سال 91 قرار می گیرد. /زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار