نخستین مرحله از تمرینات آماده سازی تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان پس از 11 روز در مجموعه ورزشی آزادی به کار خود پایان داد.

ایرج مظفری سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: این اردو به نظرم یکی از اردوهاي سنگین بود، ما آموزش های تکنیک والیبال را در گذشته به بازیکنان داده بودیم به همین دلیل در این مرحله فقط روی تاکتیک کار کردیم .

وی تصریح کرد : ارائه نکات ریز تاکتیکی والیبال در این مرحله اردوی تدارکاتی در دستور کارمان نبود . این برنامه ها را به طور فصل به فصل  در اختیار ملی پوشان قرار دادیم .

این مرحله از تمرینات در خصوص توپ اول که همان دریافت ، پاس ، اسپک که بیشترین امتیاز را در والیبال برای تیم بدست می آورد  مهمترین نکته ای بود که مورد بررسی قرار دادیم .

همچنین استفاده بهینه از توپهای برگشتی ، حملات دستوری که برای تیم ما از ارزش بسیار بالایی برخوردار است ، استفاده از سرویس دوم و ... را نیز در طول اردو در دستور کار تمرینی تمی قرار دادیم .

مظفری یاد آورشد: دراین اردو تمریناتی را طراحی می کردیم که در امتیاز است نابرابر ، خلاء امتیازی را پر کند وبتوانیم با بهره گیری از تاکتیک خاص اگر از نظر کسب پوئن از حریف عقب هستیم به خوبی این عقب ماندگی را جبران کنیم. تمرینات ژیمیناستیک  را فراموش نکرده ایم. انعطاف پذیری جسمانی بازیکانان یکی از نکات ضروری و مهم در والیبال حرفه ای محسوب می شود .

وی ضمن ارائه این مطلب افزود: در این مرحله از اردوهای تمرینی تیم ملی والیبال نوجوانان از"اسماعیل خرسندل" به عنوان مربی ژیمناستیک تیم ملی والیبال نوجوانان دعوت به همکاری کرده ایم و توانستیم 2 جلسه از برنامه های آماده سازی را در سالن ژیمناستیک شهید شیرودی دنبال کنیم.
حضور مربی ژیمناستیک در کنار تیم ملی بسیار خوب و قابل قبول است زیرا وی با ارائه برنامه های حرفه ای قدرت انعطاف پذیری بازیکنان را ارتقاء دهیم.

وی گفت: این مرحله از اردوی تدارکاتی با حضور 18 نفر برگزار شد برخی از بازیکنان بنا به دلایلی از حضور در اردو غیبت کردند، برخی مصدوم و برخی هم از نظر سطح کیفی در شرایط مساعدی نبودند به همین دلیل در اردوی بعدی از آنها دعوت نخواهیم کرد.

*قهرمانان‌ آسیا هم شامل خط خوردگانند

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان گفت: با توجه به شرایط مذکور اردوی آماده سازی بعدی را با حضور 15 بازیکن برگزار خواهیم کرد، با توجه به این مسئله سه نفر از بازیکنانی که در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در ترکیب تیم ملی حضور داشتند در این اردو از لیست مدعوین خط خوردند.

*اعزام به ایتالیا با ترکیبی خاص

مظفری در خصوص اعزام تیم ملی والیبال نوجوانان به کشور ایتالیا اظهار داشت: قرار است اوایل فروردین ماه برای حضور در مسابقات بین المللی به مدت پنج روز تیم ملی به کشور ایتالیا اعزام شود. احتمال این موضوع که ما با تیمی غیراستاندارد در این مسابقات حاضر شویم بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: به تمامی شاگردانم اعلام کرده ام که هر کس در این اردوهای پیش از اعزام زحمت و تلاش بیشتری بکشد می تواند از این فضای بوجود آمده نهایت استفاده را داشته باشد.

*اعزام پنج روزه و ارزش بالا در زندگی والیبالی

وی یادآور شد: شاید این اعزام تیم ملی به ایتالیا فقط پنج روزه و کوتاه مدت باشد اما برای زندگی والیبالی آنها ارزش بسیار زیادی دارد. چون بهترین و حرفه ای ترین تجربه ها را در این اردو کسب خواهند کرد.

وی در خصوص تعریفش از تیم غیر استاندارد اظهار داشت: احتمال دارد در ترکیب اعزامی به ایتالیا از سه پاسور یا 2 لیبرو استفاده کنیم به طوری ترکیب نفرات تیم ملی رد پست های مختلف آن گونه نخواهد بود که در مسابقات جهانی می خواهیم شرکت کنیم.

وی در خصوص حریفان تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان اظهار داشت: ما هنوز حریفان خود را در مسابقات جهانی نمی شناسیم و فقط به طور کلی نسبت به والیبال کشور مورد نظر، در خصوص برنامه های تمرینی تیم ملی برنامه ریزی می کنیم، امیدوارم شرایط به گونه ای فراهم شود که بتوانیم با شناخت بیشتری به مصاف حریفان جهانی خود برویم./آق
برچسب ها: مظفری ، والیبال ، نوجوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار