رئیس سازمان بسیج مستضعفین، واسطه‌گری را یک معادله غلط دانست و گفت: مشکل تولید ما در کشور این است که واسطه‌ها به جای تولیدکنندگان بیشترین سود را می‌برند و سود تولیدکننده بسیار محدود و بدون حاشیه امنیتی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، نشست بررسی اقتصاد مقاومتی با حضور سردار "محمدرضا نقدی" رئيس سازمان بسيج مستضعفين و "احمد توکلی" نماینده مجلس شوراي اسلامي، بعد از ظهر امروز در دانشگاه شریف برگزار شد.  
 
سردار نقدی طي سخناني در اين نشست اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی باید به زیرساخت‌های تولید و تکنولوژی توجه کند، چرا که مشکل تولید ما در کشور این است که واسطه‌ها به جای تولیدکنندگان بیشترین سود را می‌برند و سود تولیدکننده بسیار محدود و بدون حاشیه امنیتی است.
 
وی افزود: واسطه‌گری یک معادله غلط است که اگر حل نشود اقتصاد کشور سامان نمی‌گیرد.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: اقتصاددانان باید با گذر از کلیات وارد مباحث اصلی شوند و مصداق‌ها را پیدا کرده و برای حل مشکلات اقتصادی به آن بپردازند.
 
نقدی با اشاره به شعار حمایت از تولید داخلی گفت: همه می‌دانند مصرف کالای داخلی خوب است، اما باید از شعارها عبور کنیم و وارد مباحث کارشناسی شده و راه حل این موضوع شویم تا خریدار بداند چگونه به خرید کالای ایرانی روی آورد.
 
وی ادامه داد:‌ قیمت کالای تولیدکننده داخلی بالا است که برای آن باید چاره‌ای اساسی اندیشید.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه باید از آسیب‌شناسی اقتصادی عبور کنیم، گفت:‌ از کسانی که می‌خواهند وارد بحث اقتصاد مقاومتی شوند و از لایه اول عبور کرده و به میدان کار بیایند، حمایت می‌کنیم.
 
سردار نقدی با اشاره به تامین مواد غذایی در داخل تصریح کرد:‌ دومین مبحث اقتصاد مقاومتی، تولید مواد غذایی در داخل کشور است که باید با توسل به راهکارهای دانش‌بنیان، سطح تولیدات کشاورزی را ارتقا دهیم که اگر بتوانیم با گسترش دانش در بین کشاورزان، این امر را محقق کنیم یکی از راه‌های اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرده‌ایم.
 
وی در پايان خاطرنشان کرد: امیدوارم شاهد نقش‌آفرینی تولید علم مورد نیاز و حل مسائل اقتصادی کشور باشیم.
 
گفتنی است پس از پایان سخنان سردار نقدی، از کتاب "اقتصاد مقاومتی" با حضور  احمد توکلی رونمایی شد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: نقدی ، تولید ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار