یک مدیر هنری :

عکس ها نباید در حافظه دیجیتالی باقی بمانند

جشنواره همراه تهران قدم های مثبتی برای فرهنگسازی بر میدارد و تلاش دارد که عکس را وارد زندگی مردم کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  ستاد خبری اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران؛ محمد رضا تشکری ، مدیر پروژه عکس پرینت گفت: جشنواره قیلم و عکس همراه تهران تلاش دارد با فرهنگسازی عکس را وارد زندگی مردم کند . زندگی توقف نمی کند تا ما از آن عکس بگیریم. این ما هستیم که باید با سرعت آن را ثبت کنیم و جشنواره همراه تهران قدم های مثبتی را در این زمینه برداشته است .
وی با اشاره به حمایت عکس پرینت از هنرمندان شرکت کننده در جشنواره فیلم و عکس همراه تهران گفت: در مدت زمانی که به پایان مهلت ارسال عکس به جشنواره همراه تهران باقی مانده است عکس پرینت از چاپ 20 عکس هر فردی که عضو سایت جشنواره بشود و عکس ارسال کند حمایت خواهد کرد.
تشکری ادامه داد: قرار است از برگزیدگان جشنواره نیز با چاپ عکس حمایت کنیم . از این گذشته  در نمایشگاه جشنواره نیز  غرفه ای خواهیم داشت و هدایایی را برای بازدیدکنندگان پیشبینی کرده ایم که اگر اثری در جشنواره نداشته باشند هم از آن برخوردار خواهند شد.
این مدیر هنری با اشاره به همکاری عکس پرینت در برنامه سفرنامه ناصرخسرو و نمایشگاه تله کام افزود: کودکان و والدین یکی از جذاب ترین گروه ها برای ما هستند چون بخش عمده ای از خاطراتشان به وسیله تصاویر نگه داری می شود. هدف ما این است که تصاویر در حافظه دوربین های دیجیتالی باقی نماند. باید با عکس ها زندگی کرد، با آنها باید قصه گفت.
مدیر پروژه عکس پرینت درباره کیفیت تصاویر موبایلی و انتقاداتی که معمولا از این منظر به آن وجود دارد گفت: این چنین نیست که عکس های موبایلی بی کیفیت باشند. حتی با دوربین 5 مگاپیکسل هم می توان تصاویر با کیفیتی چاپ کرد. در عکس پرینت هم عکس ها به همان شیوه ای که بارگذاری شده اند چاپ می شوند و هیچ تغییری در عکس ها داده نمی شود.
و ادامه داد: باید این نکته را هم در نظر داشت که دوربین ها هم همپای موبایل پیشرفت کرده اند و هنوز جلوتر از فناوری های تصویربرداری با تلفن های همراه هستند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار