رئيس حزب جمهوريخواه خلق ترکيه ( جي اچ پي ) گفت :‌ ترکيه در باتلاق تروريسم گرفتار شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون استار تي وي  ترکيه ؛ کمال قليچدار اوغلو رئيس حزب جي اچ پي بزرگترين حزب مخالف دولت اردوغان در مجلس ترکيه ديروز در سخناني در ازمير با تاکيد بر اينکه مسئله تروريسم سال 2002 ميلادي در ترکيه به صفر رسيده بود ، گفت : چگونه مي توانيم ديدگاهي را که در مدت ده سال ترکيه را گرفتار باتلاق تروريسم کرد ،‌ صحيح بدانيم. وي با انتقاد از سياست خارجي دولت اردوغان نخست وزير ترکيه گفت : ترکيه اکنون با همه همسايگان خود دچار اختلاف شده است.

رئيس حزب جي اچ پي با اشاره به افشاي مذاکراتي که 23 فوريه ميان عبدالله اوجالان رئيس گروه پ ک ک و هيئت نمايندگان حزب «بي دي پي» در زندان جزيره ايمرالي ترکيه صورت گرفته است ،‌ خواستار پاسخ نخست وزير ترکيه درباره مذاکراتي شد که ميان عبدالله اوجالان و مقامات آنکارا درباره حل مسئله پ ک ک صورت مي گيرد. وي گفت : از نخست وزير ترکيه مي خواهم   ديدگاه خود را درباره اين موضوع در مقابل افکار عمومي بيان کند.  

قليچدار اوغلو همچنين خواستار انتشار متن مذاکراتي شد که روز اول مارس 2003 ميلادي در نشست محرمانه مجلس ترکيه درباره درخواست دولت ترکيه براي موافقت با استقرار و عبور نيروهاي آمريکايي از خاک ترکيه (‌براي حمله به عراق ) صورت گرفت. وي با اشاره به اينکه مجلس ترکيه در نشست اول مارس 2003 ميلادي با اين درخواست مخالفت کرد ،  افزود  ،‌ انتشار متن مذاکرات نشست هاي محرمانه مجلس ترکيه تا مدت ده سال ممنوع است و اين مدت پايان يافته است.

رئيس حزب جي اچ پي با اشاره به اينکه حزب وي در اين باره درخواستي را به هيئت رئيسه مجلس ترکيه ارائه کرده است ، گفت : مردم ترکيه بايد از اين موضوع مطلع شوند که چه کساني در آن نشست با استقرار و عبور نيروهاي خارجي از خاک ترکيه ( براي حمله به عراق)  موافقت و چه کساني مخالفت کردند. 



برچسب ها: ترکیه ، تروریسم ، اوغلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار