رهبر جامعه اسلامی در زمان غیبت، باید فقیه جامع الشرایط، شجاع و مدیر و مدبر باشد تا بتواند امت اسلامی را راهبری کند و امروز آیت الله العظمی خامنه ای چنین ویژگی هایی را داراست.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز یکشنبه در دیدار جمعی از دانشجویان افسری دانشگاه امام حسین(ع) و طلاب و اساتید مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) با اشاره به این که انسان در دنیا ساکن نیست و در حال حرکت است، ابراز داشتند: راهی که ادامه می‌دهیم باید صراط مستقیم باشد و این راه از طریق شناخت خداوند آغاز می‌شود.
 
ایشان با اشاره به این که نزدیک ترین راه خداشناسی، خودشناسی است، ادامه دادند: ما روزی چند مرتبه در نمازهای یومیه از خداوند می‌خواهیم صراط مستقیم را به ما بشناساند.
 
این مرجع تقلید با بیان این که امروز فتنه های زیای به وجود آمده است، خاطرنشان کردند: "اهدناالصراط المستقیم" یعنی خداوندا راه راست را در برابر فتنه ها و شیاطین به ما بشناسان که به خطا نرویم.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه شناخت نبوت و پیامبر(ص) را از دیگر راه‌های خداشناسی دانستند و گفتند: بعد از پیامبر(ص) باید کسی راهبر جامعه باشد.
 
معظم له یادآور شدند: رهبر جامعه اسلامی در زمان غیبت، باید فقیه جامع الشرایط، شجاع و مدیر و مدبر باشد و امروز آیت الله العظمی خامنه‌ای چنین ویژگی هایی را داراست.
 
ایشان به نقش رهبری در هشت سال دفاع مقدس اشاره و عنوان کردند: هشت سال جنگ تحمیلی بحران عجیبی بود؛ زیرا بیش از 35 کشور صدام را حمایت می کردند تا انقلاب اسلامی را سرنگون کنند.
 
این مرجع تقلید، امنیت را سرمایه انقلاب اسلامی دانسته و ابراز داشتند: امنیت، ثمره انقلاب اسلامی است که با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و همراهی مردم به وجود آمده است.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به نقش قم در بیداری اسلامی، تصریح کردند: بیدارگری اسلامی از قم آغاز شد و امروز در کشورهای منطقه و اروپا و آمریکا نیز موج ایجاد کرده است.
 
معظم له در پایان ابراز امیدواری کردند: انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشد.  

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار