مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد با بیان اینکه شلمچه یک زیارتگاه تمام‌عیار است، گفت: شلمچه کربلای ایران و مشهد شهدای ایران است که شرح زندگی هر کدام از حماسه‌سازان اين منطقه، یک مثنوی جداگانه را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مجتبی اکبری، مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد طي سخناني در اردوي راهيان نور در شلمچه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: امروز این شهدا ما را به سفره الهی مهمان کردند و ما در خاک کربلای ایران و مشهد شهدایی قدم گذاشتیم که شرح ایثار هر کدام از آنان مثنوی جداگانه‌ای را می‌طلبد.
 
اکبری خطاب به حاضران در اردوي راهيان نور گفت: از خود بپرسید این فیض عظیم معنوی چگونه نصیب کشور ما شد، چرا که در فرامین بنیانگذار کبیر انقلاب داریم که فرمودند "جوانان به ملکوت نزدیکترند" و در این لحظه اگر به جان‌ها و روح‌های بلندتان بیاندیشید خواهید فهمید که چگونه این شهدا با روح بزرگ خود دست به ایثار زده‌اند.
 
مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد با اشاره به جایگاه والا و ارزش معنوی منطقه شلمچه خاطرنشان کرد: این قطعه از زمین ویژگی‌های خاص ملکوتی دارد و یک زیارتگاه تمام‌عیار است که اگر یک ثانیه با جانتان خلوت کنید صدای بال‌های فرشتگان را از ذره‌ذره این خاک می‌شنوید؛ اینجا آسمان پیوند و قرابت عجیبی با زمین دارد و زمین اینجا بیش از آن‌که بوی خاک بدهد رنگ و بویی آسمانی دارد.
 
وی با بیان اینکه باید خود را در برابر شهدا مسئول بدانیم، افزود: اینجا آرامگاه ابدی ارواح طیبه‌ای است که سخت‌ترین امتحانات را پشت سر گذاشته‌ و ما را در برابر درس‌های دشوار قرار داده‌اند و به راستی کدام‌یک از ما می‌تواند در محضر شهدا پاسخگو باشد و حقیقت ایثار جوانانی را که در این سرزمین آرمیده‌اند، درک کرده است. 
 
وی با بیان اینکه در شلمچه روح معنویت موج می‌زند، اظهار داشت: زیباترین کلمه‌ها برای بیان احساس از حضور در این سرزمین مقدس قاصر و این تفاوت ناشی از معنویت جاری در این فضا است، چرا که اینجا زمین‌هایی است که پر از استخوان‌های خرد شده و پر از کلاه‌های با گلوله دریده شده و لباس‌های سبز و خاکی است که سال‌ها پیش در انتزاج با خاک و آفتاب این زمین معجون حقیقی عشق پدید آمده و در کیمیایی خاک را به افلاک تبدیل کردند. 
 
اکبری ادامه داد: در این زمین مقدس آرزوهای زیادی در عمق یک متری از این خاک به خواب رفته‌اند، آرزوهای مادرانی که اشک‌شان را پنهان کرده‌اند تا اراده فرزند جوان‌شان برای رفتن و ایستادگی برای مهین را نبینند، جوانانی که از مادر بی قبر خود آموختند این همه قبر بی مادر و بی نشان بسازند تا بزرگ‌ترین نشان ایستادگی و مقاومت مردم این سرزمین را شکل دهند. 
 
مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد با بیان اينکه دانشجویان باید قدر حضور در چنین مکان‌های معنوی را بدانند، تصریح کرد: اخلاص در زیارت، شرط مهمی است و خوش به سعادت شما که وارد مکانی شده‌اید که زیارت شونده به سادگی این اخلاص را به شما می‌دهد. 
 
وی افزود: اینجا مکانی است که شهدا دو رکعت نماز عشق خوانده‌اند و امید و آرزوهای دنیا را ندیده و نشنیده در همان شهر و روستای مادری خود باقی گذاشته و تنها توشه‌شان لبیک به ندای حق بود که عمل به تکلیف و ادای وظیفه می‌کردند و اینجاست که ملائکه بال‌هایشان را زیر پای انسان فرش می‌کنند و این تکرار یکی از همان صحنه‌هایی است که خداوند انسان را به جانشینی خود پذیرفت و ملائک را در برابر انسان به تعظیم واداشت.
 
اکبری با اشاره به آماده شدن کتابی از زندگینامه‌ 100 شهید گرانقدر گفت: وصیت‌نامه شهدا آیینه اخلاص و معرفت آنان است، که خواندن این کتاب را به همه شما توصیه می‌کنم. 
 
مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد در پایان با تاکيد بر تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: امروز ما جوانان به همان سیاق، مانند مادران، پدران و برادران شهیدمان آماده‌ایم تا در مسیر تابناک منویات ولی امر مسلمین گام برداریم و جانفشانی کنیم و آماده‌ايم تا در راه علم و عمل راه آنان را ادامه داده، ارزش‌های والای انقلاب را بازتولید کرده و عرصه را برای عزت و سربلندی ایران هموار کنیم.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: اکبری ، تشکل ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار