استاندار هرمزگان گفت: داشتن نگاهي كلان به ذخيره سازي و تامين كالاهاي اساسي مردم استان در ايام نوروز يكي از وظايف اصلي ستاد تنظيم بازار استان است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران
بندرعباس ابراهيم عزيزي در نشست ستاد تنظيم بازار استان با بيان اينكه بايد روحيه انبار داري و تقاضا را مديريت كنيم افزود: انبارداري بيش از حد در منازل يكي از مواردي است كه بايد با فرهنگ سازي و ترويج فرهنگ مصرف گرايي مناسب مديريت شود.

عزيزي توزيع را يكي ديگر از مكمل هاي تقاضا در امر ستاد تنظيم بازار دانست و تصريح كرد: تامين درست در بازار موجب توزيع مناسب نيز خواهد شد كه اداره صنعت معدن تجارت بايد تمام ظرفيتهاي خود را در راستاي تامين مناسب كالاهاي اساسي در سطح شهر قرار دهد.

رئيس ستاد تنظيم بازار در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به اينكه امر نظارت يكي از مواردي است كه بايد به جد پيگيري شود افزود: مجموعه هاي نظارتي استان موظفند از هم اكنون تا 15 فروردين با تمام امكانات وظرفيتهاي موجود بر تمام اماكن عرضه كالا و خدمات نظارت مستمر داشته باشند

وي با بيان اينكه احدي حق ندارد به حقوق ديگران تعدي كند گفت: ارشاد اولين گزينه براي افراد متخلف است اما تكرار اين امرموجب برخورد جدي با گرانفروشان و محتكران خواهد شد.

عزيزي خواستار جلوگيري خروج غير قانوني هر گونه كالا از استان شد و افزود: چينش درست در امر تامين توزيع و نظارت مولفه هايي هستند كه بايد با درايت كامل انجام شود تا در بازار با كمبود كالا مواجه نباشيم.

استاندار هرمزگان همچنين خواستار تعامل همه اعضاي ستاد تنظيم بازار استان شد و تصريح كرد: تامين نيازهاي اساسي و اعلام قيمتها به ترتيب از وظايف اداره غله استان و صدا وسيماي مركز خليج فارس است.

عزيزي با بيان اين مطلب كه هيچ كمبود كالايي در استان وجود ندارد و گفت : بيش از مصرف استان كالاهاي اساسي ذخيره شده و تا كنون 6 هزار تن برنج ،1250 تن مرغ و 100 تن برنج در استان توزيع شده است.

وي با اشاره به اينكه تا جايي كه نياز باشد كالاها و نيازهاي اساسي مردم از استان خارج نخواهد شد افزود: پنج هزار تن برنج كه از كشتي هاي در حال تخليه است نبايد از استان خارج شود و هرچه سريعتر بايد انبار شود.

عبدلي زاده رئيس صنعت معدن وتجارت استان نيز در اين نشست گفت: از نظر جذب ونظم بخشي و نحوه توزيع كالاهاي اساسي از همه استانها پيشرو هستيم و با هيچ كمبود كالايي مواجه نيستيم.

وي افزود: از 15 اسفند ذخيره سازي به صورت عيدانه در استان آغاز مي شودو امسال براي اولين باراز محصول داخلي استان پرتقال بخش رودخانه ذخيره و سيب درختي از استان اصفهان وارد مي شود .

ساماندهي زاد و لد دامهايي كه به صورت قاچاق به استان وارد شده ،تخليه 5 هزارتن برنج وارده از خارج در استان و جلوگيري از خروج آن به استانهاي ديگر،از ديگر مصوبات اين جلسه بود/س


برچسب ها: استاندار ، تامین ، نیاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.