فست فود این روزها دنیا را گرفته است و روزانه افراد بسیاری در سراسر دنیا از این غذاها استفاده می کنند ولی همانطور که می دانید این خوراکی ها برای سلامتی اصلا خوب نیستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ از آنجایی که مواد غذایی بسیاری هستند که هم خوشمزه و هم سالم باشند می توانید فست فودها را به یکی از سالمترین غذاها دنیا تبدیل کنید. البته همیشه بخش هایی آن خیلی مناسب نیست ولی باز هم ساندویچ های سالم سازی شده بسیار مقوی تر هستند.

1/ اول از همه با نان ساندویچ آغاز کنید. نان های ساندویچی معمولا از سبوس های لازم درست نشده اند ولی می توانید به جای ان از نان تافتون و یا سنگک استفاده کنید. با این کار نزدیک به 30 کالری کمتر مصرف می کنید.

2/ اسفناج و جعفری سبزی هایی هستند که می توانید از آن ها در هر ساندویچی استفاده کنید. این سبزی ها طعم غذا را عوض نمی کنند و همچنین کالری کمتری نسبت به گوجه و کاهو وارد بدن شما می کنند. با این کار 30 کالری دیگر ذخیره کنید.

3/ بعد از آن به سراغ خیار شور می رویم که بهتر است آن را کاملا از ساندویچ خود حذف کنید. خیارشور ارزش غذایی بالایی ندارد و همچنین کالری زیادی به همراه نمک وارد بدن شما می کند. با این کار 50 کالری صرفه جویی خواهید کرد.



4/ برای ساندویچ از گوشت بوقلمون و یا مرغ به جای کالباس و سوسیس استفاده کنید. مواد غذایی طبیعی که از حیوانات گرفته می شوند خیلی مقوی تر از آن هستند که بخواهید زندگی را به خاطر سوسیس در خطر قرار دهید. با این کار به غیر از سلامتی 100 کالری ره جویی کرده اید.

5/ اگر از آن جمله افرادی هستید که پنیر را درون ساندویچ دوست دارند بهتر است تجدید نظری روی رفتارتان داشته باشید. پنیرهای درون ساندویچ کالری بسیار بالایی دارند و با حذف آن ها می توانید 40 کالری برای خودتان بخرید.

6/ به جای استفاده از سس مایونز برای یکبار هم که شده ماست را امتحان کنید. سس یکی از بدترین موادی است که می توانید از ان استفاده کنید، در حالی که ماست همان طعم را به شما با کالری کمتر می دهد با این کار 100 کالری دیگر ذخیره می کنید.

7/ از اضافه کردن نمک به ساندویچ تان خودداری کنید. همچنین بهتر است به جای نوشابه در کنار ساندویچ از دوغ یا آب استفاده کنید. نوشابه هم معده را از بین می برد و هم این که 50 کالری بیشتر وارد بدن شما می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.