نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، گفت: توسعه علمی یکی از محورهای اساسی توسعه پایدار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عباس فلاحی باباجان، در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرافزود: اگر امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر را در این سطح می بینیم و به آن افتخار، فخر و مباهات می کنیم و اگر اهری ها و مسئولان و بزرگواران اهری در اینجا جمع شده اند تا از خدمات دکتر رضایی و همکاران بزرگوارش که دست به دست هم داده اند و دانشگاه را به اینجا رسانده اند تشکر و قدردانی کنند به علت نقشی است که در توسعه اهر داشته است.

وی، با بیان اینکه بخش اعظمی از دانشجویان از خارج از اهر برای تحصیل می آیند، خاطرنشان کرد این دانشجویان باید به داخل شهر کشیده شوند، از اینها در جهت توسعه اقتصادی شهر و بازار شهر استفاده شود چرا که چشم و امید بازاریان، چشم و امید سرمایه گذاران و چشم وامید شهروندان اهری به تعداد میهمانانی است که می آیند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: کشور ترکیه به مقدار نفتی که ما داریم از گردشگران پول جمع می کنند و پول درآمد دارند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دانشگاه آزاداسلامی واحد اهر با تمام تلاش این مقدار از گردشگر را به همراه تحصیلات و ادامه تحصیلات به شهر آورده است خاطرنشان کرد باید از این فرصت استفاده کنیم تا در کنار توسعه علمی شاهد توسعه اقتصادی شهرستان اهر باشیم چرا که این آرزوی دیرینه مردم و مسئولان شهرستان اهر است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، همچنین از ساخت کارخانه ذوب مس و تشکیل مجتمع مس در معدن مس انجرد شهرستان اهر خبر داد و افزود: این مجتمع توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و بدون استفاده از تسهیلات دولتی در حال احداث می باشد که با راه اندازی آن زمینه اشتغال برای بیکاران فراهم خواهد شد.

وی، همچنین از حل مشکل تأمین تسهیلات مجتمع فولاد که در دست احداث می باشد خبرداد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شهرستان اهر 450 هزارتن میوه تولید می شود و از لحاظ صادرات و نگهداری باغداران مشکلاتی دارند خاطرنشان کرد توسط بخش خصوصی کارخانه نگهداری و بسته بندی میوه در حال احداث می باشد.

فلاحی باباجان، همچنین به ساخت کارخانه قند در شهرستان اهر اشاره کرد و افزود: قرار است این کارخانه در خردادماه سال آینده به بهره برداری برسد که با بهره برداری از آن امکان اشتغال 700 نفر فراهم خواهد شد.

وی، همچنین از حل مراحل ادارای راه اندازی مجدد دانشکده پرستاری و مامایی اهر خبرداد و افزود: امیدواریم با حل مشکل تأمین ساختمان آن شاهد راه اندازی مجدد آن در شهرستان اهر باشیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از راههای توسعه و سرمایه گذاری وجود راه مناسب است خاطرنشان کرد برای تکمیل بزرگراه اهر – تبریز 310 میلیارد ریال اختصاص یافته است که امیدواریم با بهره برداری از آن شاهد کاهش تصادفات و توسعه در منطقه باشیم.

فلاحی باباجان، همچنین از اختصاص سهمیه برای دانش آموزان مناطق زلزله زده در کنکور سال 92 خبرداد و افزود: امیدواریم با اختصاص این سهمیه تا حدودی از دغدغه دانش آموزان در ارتباط با کنکور کاسته شود.

در این مراسم حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر، نظامی فرید معاون فرماندار شهرستان اهر، حجت الاسلام محمودی اصل معاون فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی واحد تبریز، رسولی نژاد دبیر منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رضایی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و دکتر خلیلی رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، هر یک در سخنانی در ارتباط با نقش دانشگاه ها در توسعه، کارهای انجام شده و برنامه های آینده دانشگاه آزاد اسلامی و به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر سخنرانی کردند.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از خدمات 7 ساله دکترعلی رضایی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، دکتر محمد خلیلی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر معرفی شد.

گفتنی است: دکتر رضایی هم اکنون ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز را بر عهده دارد./س

برچسب ها: توسعه ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.