همزمان با برگزاری نشست دو روزه لابی صهیونیسم در واشنگتن، گروهی از فعالان ضد جنگ آمریکا در حمایت از ایران و مخالفت با حمله نظامی به ایران امروز تظاهرات برگزار می کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، همزمان با برگزاری نشست دو روزه لابی صهیونیسم(آیپک) از امروز(یکشنبه) در واشنگتن، گروهی از فعالان ضد جنگ آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین و حقوق بشر با برگزاری کارگاه های آموزشی از دیروز(شنبه) نحوه برخورد و مواجهه با این کنگره را به افراد آموزش می دهند.

این گروه قرار است امروز راس ساعت 11 به وقت واشنگتن تظاهراتی علیه لابی صهیونیسم برگزار کند. به نظر می‌رسد اوباما برای اولین بار در این لابی صهیونیسم شرکت نکند.

همچنین سازمان معروف «کد پینک یا زنان صورتی» که در جهت برقراری صلح فعالیت می کند با انتشار بیانیه ای در حمایت از ایران، از مردم آمریکا خواسته است با امضای این بیانیه خواستار عدم همکاری آمریکا با رژیم صهیونیستی در حمله به ایران شوند.

متن این بیانیه که به سفر آتی اوباما به سرزمین‌های اشغالی اشاره کرده چنین است:

"جناب آقای رئیس جمهور؛

از آنجا که پیش بینی شده مهمترین مساله دیدار شما با نتانیاهو بررسی احتمال حمله نظامی به ایران باشد و از سوی دیگر لابی صهیونیسم سعی دارد نمایندگان کنگره را برای حمایت از این حمله نظامی مجاب کند، به نظر می‌رسد وارد شدن به جنگ با ایران برای ما و منطقه خاورمیانه فاجعه آمیز باشد.

لابی صهیونیسم با دروغ پراکنی درباره آنچه در فلسطین می گذرد کنگره را مجاب کرده است قانونی در حمایت از جنایات جنگی اسرائیل تصویب کند؛ این در حالی است که این لابی خواستار حمایت بی قید و شرط از اسرائیل است؛ قانونی که مشروعیت آمریکا را در منطقه زیر سوال خواهد برد.

به همین دلیل نباید اجازه داد لابی صهیونیسم آمریکا را درگیر تعرض و تهاجم به ایران کند. آیپک با اغراق درباره تهدیدات تسلیحاتی صدام، جنگ فاجعه بار عراق را بر ما تحمیل کرد. اکنون نیز با اغراق درباره فعالیت هسته ای ایران و اجتناب از مذاکره با این کشور تاریخ را تکرار می کند.

آیپک بدنبال اتخاذ سیاست‌هایی است که مانع از سازش میان این رژیم و فلسطین و ناقض قوانین بین المللی است.

دیدگاه های آیپک نماینده نظرات و خواسته های مردم آمریکا نیست. مردمی که به شما رای دادند و مالیات می‌دهند تا در امور آبادانی کشورشان مصرف شود. مردم آمریکا با شروع جنگی دیگر در خاورمیانه مخالف اند.

آمریکا نخواهد توانست در این شرایط بد اقتصادی جنگی پر هزینه را مدیریت کند. ماحصل جنگ عراق چیزی نبود جز کشته شدن هزاران آمریکایی و صدها هزار عراقی.

ما، مردم آمریکا از شما تقاضا می کنیم این تراژدی را دوباره تکرار نکنید. با رد درخواست‌های آیپک به آغاز جنگ با ایران پاسخ منفی دهید و به دموکراسی احترام بگذارید.

علاوه بر اینها دولت ما می بایست پیام آور دموکراسی و حمایت از آن در خاورمیانه باشد؛ مالیات‌های پرداخت شده ما را در آمریکا مصرف کند نه اینکه سالانه 3 میلیارد دلار به اسرائیل کمک مالی برساند؛ و با نقض و سوء استفاده از حقوق بشر مقابله کند.

اکنون زمان آن رسیده است که سیاست خارجی ما در خدمت مردم آمریکا باشد نه در خدمت لابی خارجی آیپک."

اگر این بیانیه بتواند نظر 5 هزار مخالف سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا را جلب کند به کاخ سفید ارائه خواهد شد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: واشنگتن ، تظاهرات ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.