بزرگترین کارخانه کک ذوب آهن کشور با ظرفیت 900 هزار تن اوایل سال 1392 و حداکثر در اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شركت سهامی ذوب آهن اصفهان در این خصوص اظهار داشت: همزمان با افتتاحیه کارخانه کک ذوب آهن، دو نیروگاه و دو طرح زیست محیطی هم افتتاح می شود.
وی ادامه داد: ظرفیت تولید سالانه باطری شماره 3، بیش از 900 هزار تن کک است كه برای احداث آن، بیش از 1558 میلیارد ریال و 5/ 88 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است. 
سعدمحمدی افزود: محصول اصلی این باطری، کک خشک (برای كوره بلند شماره 3) و محصولات فرعی شامل بنزول خام، قطران، گوگرد و نیز گاز کک (برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه های داخل شرکت) است.
مدیر عامل شركت سهامی ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینكه تعمیر باطری شماره 1 و 2 این مجتمع در حال انجام است، تصریح كرد: مجموع ظرفیت این واحد ها، 900 هزار تن است كه با ظرفیت باطری شماره 3، به یك میلیون و 800 هزار تن می رسد.
وی افزود: با بهره برداری این 3 باطری، 5/ 2 میلیون تن كنسانتره زغال سنگ نیاز خواهد بود كه متعاقب آن، 5 میلیون تن زغال سنگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 
سعد محمدی با بیان اینكه در جلسه اخیر،‌ آمادگی خود را برای توسعه تولید زغال سنگ اعلام كرده ایم، اظهار داشت: با این اقدام، علاوه بر كاهش خرید كك از خارج و جلوگیری از خروج ارز از كشور، سبب افزایش تولید، اشتغال و كاهش هزینه های تامین كك مورد نیاز شركت ذوب آهن خواهیم شد.
 مدیر عامل شركت سهامی ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: در سال 92 ، در نظر داریم با ارتقای سطح آموزشی كاركنان این شركت، تكنیك های روز دنیا را در بخش كوره بلند پیاده سازی كنیم و در نتیجه، گامی موثر در راستای كاهش هزینه ها و افزایش بهره وری برداریم.
وی خاطرنشان ساخت : ذوب آهن برای سال آینده دستیابی به تولید 8. 2 میلیون تن را پیش بینی کرده که بیانگر رشد تولید به میزان 35 درصد نسبت به سال 1391 است./س
برچسب ها: ذوب آهن ، کک سازی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار