هیچکس نیست که بتواندلذت خرید کردن در روزهای قبل از عید را انکار کند. توصیه هایی برایتان آورده ایم که لااقل توی این شلوغی خیابان ها و وسایل نقلیه عمومی، کمتر از سر گرانی آه بکشید. حواستان هست که: کمتر!

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، تمام نکاتی که باید برای یک خرید عید خوب و ارزان بدانید این نکات طلایی هستند:
بیا این ور بازار!
خرید شب عید یک جورهایی حکم همان آش خاله را دارد. حتی اگر خودتان هم دنبال خرید توی شلوغی های اسفندن نباشید و بی خیال کفش و لباس نو بشوید، بالاخره باید برای تهیه آجیل و شیرینی دل به بلبشوی آخر سالی بدهید و دست خالی نمانید.
خلاصه اینکه از خرید عید نمی توان فرار کرد و هر کسی حداقل چند روزی از آخرین ماه سال را توی کوچه و خیابان های ترافیک گرفته، سر می کند. حالا برای اینکه راحت تر و سریع تر به غول مرحله آخر یعنی تحویل سال برسید، این چهار نکته را جدی بگیرید:
1- هر چه سریع تر، بهتر!
خرید شب عیدتان هر چقدر به روزهای آخر سال نزدیکتر شود، بیشتر ضرر می کنید. چون فروشنده ها می دانند که شما حتما قصد خرید دارید و وقت کمی هم مانده، یک ریال از قیمت جنس کم نمی کنند به قول معروف تیغشان روزهای آخر بیشتر می برد. پس مطمئن باشید حتی اگر به جای فردا، امروز بروید به نفع خودتان کار کردید.
البته شیرینی و میوه و آجیل جزو خریدهایی هستند که کاری نمی شود برایشان کرد و برای اینکه تازه بمانند، توی همان دقیقه 90 خریده می شوند. یادتان باشد که تا جای ممکن صبح برای خرید بروید که هم ترافیک کمتر است و هم حوصله فروشنده ها بیشتر، ضمنا اگر به مسیرتان مترو می خورد، فکر ماشین شخصی را از سر بیرون کنید. به دردسرهای جای پارک و شلوغی خیابان ها فکر کنید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
2- لیست خرید من کو؟
بالاخره حساب و کتاب مهم است، پس با خرید بی برنامه و تفننی خداحافظی کنید. یعنی بر اساس ضرورت خرید کنید، نه تحت تاثیر جو بازار و زرق و برق های شب عید. برای تهیه لیست خرید اول تمام وسایل مورد نیازتان را بنویسید، بعد از بین آنها اولویت بندی کنید و مهمترین ها را توی لیست نگه دارید. این کار هم ذهنتان را مرتب می کند، هم چیزی از قلم نمی افتد و هم اینکه می توانید برای انتخاب محل خرید برنامه ریزی کنید و بی هدف خیابان ها را گز نکنید.
هر چقدر هم که جیبتان تار عنکبوت بسته باشد، باز هم دلیل نمی شود جنس بی کیفیت بخرید. فروشنده ها خودشان بنجل ترین اجناسشان را برای شب عید رو می کنند؛ حواستان را جمع کنید. یادتان باشد که به قول معروف ما آنقدر پولدار نیستیم که ارزان بخریم.
3- پیش به سوی راسته
ساده لوحانه ترین کار موقع خرید این است که با لیست راه بیفتید توی اولین مرکز خریدی که جلوی رویتان سبز شد. معلوم است که توی پاساژها و مجتمع های تجاری بزرگ، همه جور چیزی پیدا می شود اما به قیمت ارزش افزوده اجاره بهای بوتیک شیک و پیکشان! پس اگر دنبال خرید ارزان قیمت هستید، از پاساژهای معروف و اسم و رسم دار بگذرید و بروید سراغ منبع اصلی، بازار. قیمت جنس ها توی بازار با مغازه ها حداقل 20 درصد فرق دارد. اگر به بازار هم دسترسی ندارید، حتما بروید سراغ راسته های هر کدام از خریدهایتان. راسته ها و عمده فروش ها، به نسبت قیمت مناسبتری دارند.
4- خرید در وقت اضافه
اگر واقعا از نظر مالی اوضاع درامی دارید، برایتان یک پیشنهاد ویژه داریم؛ البته مشروط بر اینکه صبرتان زیاد باشد. از آنجایی که فروشنده ها تا ساعت های آخر 29 اسفند، تمام تلاششان را برای قالب کردن جنسشان به شما می کنند، می توانید کل ماجرای خرید را به شب بیست و نهم و روز اول فروردین موکول کنید. چون از وقتی که توپ سال نو زده می شود، اوضاع خرید به سمت شما می چرخد.
فروشنده ها تا دقایق آخر هر چقدر که می توانسته اند، فروخته اند اما هنوز جنس هایی مانده که دیگر مشتری ندارند، چون از موعد خریدشان گذشته. در این وضعیت اگر معجزه وار برای خریدشان بشتابید، با 50 درصد تخفیف مواجه می شوید. گرچه باید پیه تمام کردن سایز و رنگ دلخواهتان را به تن بمالید. خلاصه ممکن است همه چیز شبیه توقعاتتان نباشد، اما بی پولی است دیگر!/س
برچسب ها: حرفه ای ها ، خرید ، عید ، ارزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.