يك كارگزار بورس گفت: بورس انرژي در زمينه شفاف‌سازي و برآورد صحيح قيمت‌ها در كشور كارساز و مفيد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، ارشاد آخوددزفولي اظهاركرد: بورس انرژي يك بورس نوپا در كشور مي‌باشد كه تا پايان سال يك سري معاملات در آن صورت مي‌گيرد. در اين نوع بورس، انرژي و به خصوص برق توليدي كه نيروگاه‌ها توليد و شركت‌هاي توزيع برق خريداري مي‌كنند تا به عموم مردم در سطح شهر يا استان به فروش برسد، معامله مي‌شود.

وي افزود: در حال حاضر 4 كارگزاري در اهواز فعال هستند كه تعدادي كارگزاري جديد نيز به‌زودي مجوز لازم را كسب مي‌كنند.

اين كارگزار بورس تصريح‌كرد: با توجه به اين‌كه هم‌اكنون اوراق حق‌تقدم بانك مسكن در فرابورس قابل معامله است و انجام معاملات بايد از طريق مراجعه به كارگزاران عضو فرابورس انجام شود، مراجعه عموم نسبت به كارگزاري‌ها در مقايسه با گذشته بيشتر شده اما در زمينه سرمايه‌گذاري در بورس با توجه به پتانسيل موجود در استان و تعداد زياد شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس و فرابورس، با فرهنگ‌سازي صحيح مي‌توان منابع بيشتري را در استان جذب بازار سرمايه كرد.

آخونددزفولي ادامه‌داد: در گذشته براي دريافت وام از بانك مسكن جهت خريد يا ساخت واحد مسكوني بايد سپرده‌اي را در بانك قرار داده و بعد از مدتي از بانك وام دريافت مي‌شد، اما اكنون بانك مسكن اوراقي را به يك سري از سپرده‌هاي بانكي تخصيص مي‌دهد كه در اين صورت افرادي كه اين اوراق به سپرده‌شان تعلق مي‌گيرد يا خود از آن استفاده مي‌كنند و يا در صورت عدم نياز به استفاده از آن مي‌توانند به ديگري انتقال دهند.

وي افزود: اين اوراق در بسته‌هاي 500 هزار توماني است و با هر يك ورقه اوراقي كه شخص داشته باشد مي‌تواند 500 هزار تومان از بانك مسكن وام دريافت كند؛ هم‌اكنون براي خريد يك واحد شخص مي‌تواند 40 برگ معادل 20 ميليون تومان به بانك مسكن ارائه و معادل اين مقدار وام دريافت كند؛ البته اين ميزان براي خريد يا ساخت يك واحد مسكوني به 30 ميليون تومان نيز افزايش مي‌يابد.

اين كارگزار بورس عنوان‌كرد: افرادي كه مي‌خواهند وارد بازار سرمايه شوند بايد به 3 نكته توجه كنند؛ اول بايد بدانند سرمايه‌اي كه وارد بازار بورس مي‌كنند بايد مازاد و پس‌انداز آن‌ها باشد. حضور در بورس نيازمند صبر و حوصله و ديد ميان‌مدت و بلندمدت است؛ همچنين بايد توجه كنند در شركت‌ها و صنايعي سرمايه‌گذاري كنند كه از لحاظ بنيادي قوي و پتانسيل بالايي داشته باشند.

آخونددزفولي خاطرنشان‌كرد: ساعت انجام معاملات در بورس تهران از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر مي‌باشد./س
برچسب ها: بورس ، انرژی ، کارساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.