جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امروز همه مردم ايران هوشمندانه از شهداي خود پاسداري مي‌کنند و با رفتن به اردوهاي راهيان نور و آشنايي با زندگي شهيدان، در راه اعتلاي ارزش‌هاي انقلاب اسلامي مي‌کوشند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "سردار علي فضلي" صبح امروز در نشست خبري کنگره ملي 7 هزار زن شهيد با بيان اين‌که اين کنگره، 16 اسفند ماه سال جاري در تالار وحدت تهران برگزار مي‌شود، اظهار داشت: قدرشناسي از خانواده‌هاي معظم شهيدان و انتشار فرهنگ زنان شهيده در جامعه اسلامي که در تمامي عرصه‌ها از قبل از پيروزي انقلاب تاکنون مجاهدت داشته‌اند، از اهداف برگزاري اين کنگره است.

وي افزود: تاکنون با برگزاري يادواره‌هاي موضوعي، ساخت مستندها و کليپ‌ها سعي کرده‌ايم از اين جامعه معظم، تقدير به عمل آوريم و اميدواريم با برگزاري اين مراسم، اين شهدا به عنوان الگويي براي جامعه واقع شوند.

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به 110 شهيده زن ترور تصريح کرد: اين شهيدان که توسط منافقين و ضد انقلاب به شهادت رسيده‌اند، جانفشاني‌هاي ارزشمندي در راه انقلاب داشته‌اند که براي مثال مي‌توان به شهيد "ناهيد فاتحي کرجو" که سميه کردستان لقب گرفته است، اشاره کرد.

فضلي ادامه داد: اين شهيد که الگويي براي زنان جامعه اسلامي در جهان به‌شمار مي‌رود از پدري اهل سنت و مادري شيعه متولد و بيش از 30 سال پيش به دليل مجاهدت‌هاي ارزنده در راه امام(ره)، توسط ضد انقلاب شناسايي و ربوده شد و پس از تحمل 11 ماه شکنجه روحي و جسمي، آرزوي ضد انقلاب مبني بر توهين به ساحت امام راحل را در دل آن‌ها گذاشت.

وي اظهار داشت: با برگزاري کنگره 7 هزار شهيد و يادواره‌هاي ديگر در پي آن هستيم تا اين زنان شهيد را به عنوان الگوهايي قابل لمس به جامعه ارائه کنيم.

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به برپايي کنگره تجليل از 110 شهيده ترور زنان شهيد جامعه پزشکي، زنان شهيد بمباران ميانه و... تصريح کرد: امروز همه مردم ايران هوشمندانه از شهداي خود پاسداري مي‌کنند و با رفتن به اردوهاي راهيان نور و آشنايي با زندگي شهيدان، در راه اعتلاي ارزش‌هاي انقلاب اسلامي مي‌کوشند.

فضلي با اشاره به 4 ميليون نفر شرکت‌کننده در اردوهاي راهيان نور در سال گذشته ادامه داد: از ابتداي ارديبهشت ماه سال جاري تاکنون نيز حدود يک ميليون و 956 هزار نفر در اين اردوها شرکت کردند که البته با توجه به موقعيت زماني اين اردوها هم‌اکنون در حال اوج گرفتن است.

وي با دعوت آحاد مردم براي حضور در مناطق عملياتي راهيان نور ادامه داد: ديروز در جلسه‌اي که در استان ايلام داشتيم سپاه‌هاي استاني از پذيرايي کاروان راهيان نور در زائرسراها، اعلام ظرفيت کرده‌اند.

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين اظهار داشت: سال گذشته 20 هزار يادواره شهيد در کشور برگزار شده و ملت شهيدپرور ايران در هر جغرافيايي سعي کرده‌اند که با برپايي اين يادواره‌ها جوانان خود را با آنان آشنا کنند.

فضلي در ادامه از صدور پيام "آيت‌الله جوادي آملي" براي کنگره 7 هزار زن شهيد خبر داد و افزود: تاکنون ديدارهايي با تعدادي از آيات عظام نيز در اين رابطه صورت گرفته که مکتوب پيام آن‌ها در کنگره قرائت خواهد شد.

وي با اشاره به حضور 52 کشور جهان در اردوهاي راهيان نور تصريح کرد: بخش عمده‌اي از شرکت‌کنندگان اين اردوها از آسيا بوده و با توجه به داوطلبانه بودن اردوهاي راهيان نور دستاوردي بسيار ارزنده است.

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اين که قرارگاه مشترک بسيج و راه آهن با نام "شهيد عليرضا نوري" ظرفيت حمل و نقل 85 هزار نفر به مناطق عملياتي راهيان نور در استان‌هاي خراسان رضوي، سمنان، شهر تهران و اسلامشهر را فراهم کرده است، افزود: تاکنون 2 درصد از کاروان‌هاي سازمان‌دهي شده راهيان نور با اولويت دانشجويان، دانش‌آموزان و فرهنگيان از خطوط ريلي که يکي از ايمن‌ترين راه‌هاي حمل و نقلي محسوب مي‌شود، بهره‌مند شده‌اند. 

فضلي در پايان، از آمادگي سازمان بسيج براي برپايي راهيان نور در تمام طول سال خبر داد و تاکيد کرد: در تمام فصول، حضور داوطلبان در مناطق عملياتي راهيان نور ميسر است و به گرمي از آنان استقبال مي‌شود.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: کنگره ، یادواره ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار