معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به ذخیره‌سازی 2460 تن برنج گفت: 1700 تن برنج هندی، 300 تن برنج آرژانتینی و 460 تن برنج تایلندی در نمایشگاه‌های کالا توزیع می‌شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، خلیقی در راستای تنظیم بازار در ایام پایانی سال اقدام به اجرای 5 طرح اساسی شده است، گفت: ذخیره‌سازی کالاهای اساسی، میوه، برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره، تشدید کنترل و نظارت بر بازار و فروش فوق‌العاده در سطح واحدهای صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای اولویت‌های این سازمان است.
وی افزود: در راستای آرامش بازار، ذخیره‌سازی کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و مرغ و میوه و مرکبات برای این ایام در دستور کار قرار گرفته است.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه با هماهنگی شرکت غله 1500 تن برنج هندی و 300 تن برنج آرژانتینی برای ایام پایان سال ذخیره شده است، گفت: علاوه بر این 200 تن برنج هندی دیگر نیز در کنار آن در نمایشگاه‌های بهاره با قیمت مناسب عرضه می‌شود.
خلیقی در رابطه با ذخیره‌سازی گوشت اظهار کرد: 300 تن گوشت قرمز منجمد و هزار و 600 تن مرغ منجمد و گرم در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.
وی در خصوص ذخیره‌سازی میوه شب عید هم گفت: 640 تن پرتقال با قیمت پایه هزار و 450 تومان از استان مازندران و 500 تن سیب درختی از آذربایجان غربی با قیمت پایه هزار و 610 تومان خریداری شده که از تاریخ 15 تا 25 اسفند در نمایشگاه‌ها و غرفه‌هایی با هماهنگی شهرداری و به صورت پراکنده در سطح شهر و پس از آن تا تاریخ 13 فروردین 92 تنها در این غرفه‌ها عرضه می‌شود.
معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت همچنین از ذخیره سازی و توزیع 418 تن سهمیه روغن جامد استان خبر داد و افزود: شکر با قیمت هزار و 480 تومان برای مصرف کننده در نمایشگاه‌ها در دسترس خریداران خواهد بود.
خلیقی با اشاره به اینکه در هر کدام از شهرستان‌های استان یک نمایشگاه دایر می‌شود، گفت: در مجموع در سطح استان 13 نمایشگاه در قالب 755 غرفه‌ 12 تا 16 متری و با قیمت‌های مصوب سال 90 برای غرفه‌داران برگزار می‌شود./ب
برچسب ها: برنج ، نمایشگاه ، گوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.